Ik heb al wat onderwerpen hierover gelezen, maar helaas nog niet mijn antwoord erbij kunnen vinden. Ik heb een laptop die al enkele jaren prima draadloos connectie maakt met mijn access point. Sinds enkele weken maakt deze echter wel connectie, maar kan je niet meer internetten of mailen. Deze laptop doet het overigens op een draadloos netwerk bij iemand anders, het nog wel (ook al jaren).
Op mijn netwerk zit nog een draadloze laptop en die werkt nog wel. Ook een bedrade PC werkt nog prima. Aan de router heb ik niets gewijzigd. Wat heb ik al geprobeerd:
- Check via ipconfig of de laptop een IP adres krijgt: dit is het geval
- Ping naar IP adres van de router geeft alleen time outs
- Ping naar www.google.nl geeft alleen time outs
- Ping naar eigen netwerkkaart geeft wel correct reactie
- Terugzetten naar een eerder tijdstip met behulp van systeemherstel werkt helaas niet (foutmelding)
- De wireless kaart verwijderen en opnieuw installeren onder apparaatbeheer
- De router log bekeken en die ziet de laptop wel connectie maken en geeft geen foutmeldingen
- Vanaf de laptop de router admin pagina bezoeken gaat uiteraard ook niet (net als ping)
Vooral het feit dat de laptop wel met een ander draadloos netwerk connectie kan maken, maar niet met die van mij, is vreemd.
Wat kan ik nog meer proberen of is dit een bekend probleem na een Windows XP update laatst?
Op mijn netwerk zit nog een draadloze laptop en die werkt nog wel. Ook een bedrade PC werkt nog prima. Aan de router heb ik niets gewijzigd. Wat heb ik al geprobeerd:
- Check via ipconfig of de laptop een IP adres krijgt: dit is het geval
- Ping naar IP adres van de router geeft alleen time outs
- Ping naar www.google.nl geeft alleen time outs
- Ping naar eigen netwerkkaart geeft wel correct reactie
- Terugzetten naar een eerder tijdstip met behulp van systeemherstel werkt helaas niet (foutmelding)
- De wireless kaart verwijderen en opnieuw installeren onder apparaatbeheer
- De router log bekeken en die ziet de laptop wel connectie maken en geeft geen foutmeldingen
- Vanaf de laptop de router admin pagina bezoeken gaat uiteraard ook niet (net als ping)
Vooral het feit dat de laptop wel met een ander draadloos netwerk connectie kan maken, maar niet met die van mij, is vreemd.
Wat kan ik nog meer proberen of is dit een bekend probleem na een Windows XP update laatst?