Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elize88

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Hallo iedereen,

Ik denk echt wel dat ik doordraai. Ik heb geen raad meer met mijn probleem. Heb verschillende vragen bekeken en de 'oplossingen' uitgevoerd, maar tevergeefs.

Nu, ik kan sinds een paar dagen niet op het internet met mijn laptop (Sony vaio VPCEA4S1, draait met windows7). Verder is die nog geen jaar oud!
Ook zijn er nog 2 andere laptops, maar die kunnen gewoonweg wel op het internet. (Vista & Windows7)
Al 7maanden kon ik met die sony zonder problemen op het internet, maar nu, plots niet meer. Ik heb verbinging met mijn draadloze netwerk, maar geen internet. Volledige ontvangst, maar er staat een gele driehoek met een uitroepteken in.
Ik heb al het mogelijke geprobeerd:

-Gebeld naar de technische dienst
  • software v/d netwerkadapter (Atheros) opnieuw ingesteld
  • probleemoplossing uitgevoerd
  • systeemherstel uitgevoerd
  • nagezien of bij ipv4 alles op automatisch staat
  • nagezien of er bij apparaatbeheer geen uitroeptekens staan
  • windows firewall uitgeschakeld
  • gecheckt op virussen
  • alle antvirusprogrammas eraf gezwierd
  • stekker eruit getrokken, zelf na een paar UUR terug aan de stroom gezet
  • modem gereset
  • netwerk terug beveiligd

TEVERGEEFS!

Uiteindelijk hebben ze me verteld dat er vanuit mijn laptop signalen worden verstuurd naar de provider, die antwoorden dan weer terug, maar de laptop kan het niet verwerken, dus als ik bij eigenschappen ga zien, staat er bij VERZONDEN een groot getal en bij ONTVANGEN 0.

-Gebeld naar de hulp-/technische dienst van Sony notebooks:
  • Zij waren er vrijwel zeker van dat het niet aan m'n netwerkkaart kon zitten, omdat ik signaal had en op het draadloos (beveiligd internet) van m'n buren kon surfen.
  • Na een paar steekproeven hebben ze gewoonweg gevraagd om die te formatteren. Zo gezegd zo gedaan, maar nog geen internet!

Ik ben ten einde raad, weet echt niet meer wat te doen of waar het aan ligt. Deze zit wel onder garantie, maar ik wil hem niet binnendoen, ik ben hem dan zoooo lang kwijt en die formatteren die toch alleen maar? Tenminste als het niet aan de netwerkkaart zit?

Ah en ik kan overal anders, bij de buren of op het werk(beveiligd netwerk) WEL op het internet en dus zonder problemen surfen. Alleen lukt het thuis, met m'n eigen internetverbinding niet.

Hopend op een reactie...

Elize

Laatst bewerkt:
Hallo,

Misschien moet je eens ipconfig /release doen in CMD en dan weer ipconfig /renew.

Testen met kabel na de router/modem. Misschien dat het toch je netwerkkaart.

Misschien nog een handig tipje: Bel eens met met je internet provider en laat hun je modem door meten of het niet bij jou ligt.

Als je laat zoeken naar draadloze netwerken, wordt het jouwe dus niet gevonden.

Staat SSID aan?
Geen macadress beveiliging in het routerconfig.
Controleer dit eens op een van de andere laptops.

Hallo,

Misschien moet je eens ipconfig /release doen in CMD en dan weer ipconfig /renew.

Testen met kabel na de router/modem. Misschien dat het toch je netwerkkaart.

Misschien nog een handig tipje: Bel eens met met je internet provider en laat hun je modem door meten of het niet bij jou ligt.

Hey,

bedankt voor de snelle reactie,

Ipconfig/release en ipconfig/renew is ook al gebeurd.
Ook met de kabel kan ik op het internet.
De internet provider heb ik misschien al 5x gebeld, zij weten het ook niet meer.

Ik ken er eigenlijk niet veel van, maar ze hebben me wijsgemaakt dat als ik ergens anders draadloze internet kan oppikken en kan surfen, het niet aan de netwerkkaart kan liggen...

Ik krijg dus overal wel internet, maar alleen thuis niet... De 2andere laptops kunnen wel op het internet thuis...

Als je laat zoeken naar draadloze netwerken, wordt het jouwe dus niet gevonden.

Staat SSID aan?
Geen macadress beveiliging in het routerconfig.
Controleer dit eens op een van de andere laptops.

Jawel hoor, het wordt wel gevonden. Ik krijg verbinding, maar geen internettoegang...
De instellingen en beveiligingen zijn eigenlijk ook al vergeleken met de andere laptops:confused::confused::confused:

Hoi,

Misschien bij Atheros kijken voor een nieuwe driver. atheros heeft daar vaker last van hier ook dus.

Netwerkcentrum, netwerken beheren.
Verwijder je netwerk.

Dan worden alle gegevens verwijderd en zal je moeten laten zpoeken naar draadloze netwerken.
Click je netwerk aan en voer je key in.
Kopieer je key eens van de andere Win7, want het kleinste verschil en je krijgt geen verbinding.

Macadress ja/nee?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien bij Atheros kijken voor een nieuwe driver. atheros heeft daar vaker last van hier ook dus.

Ik zeg het ik heb niet echt verstand van deze dingens. Telkens als ik de software probeer bij te werken van Atheros, vermeld hij dat de nieuwste software van dit apparaat erop staat en er geen nieuwere software beschikbaar is... Tenzij u iets anders bedoelt?

Netwerkcentrum, netwerken beheren.
Verwijder je netwerk.

Dan worden alle gegevens verwijderd en zal je moeten laten zpoeken naar draadloze netwerken.
Click je netwerk aan en voer je key in.
Kopieer je key eens van de andere Win7, want het kleinste verschil en je krijgt geen verbinding.

Macadress ja/nee?

Netwerk verwijderd, opnieuw opgestart, key exact overgetypt van de andere laptop, maar doet het niet...

En ik weet niet juist wat u bedoelt met de macadress?:confused:

Overgetypt? Kopieer eens . Foutjes als O en 0 of een spatie/hoofdletter zijn zo gemaakt.

Overgetypt? Kopieer eens . Foutjes als O en 0 of een spatie/hoofdletter zijn zo gemaakt.

Is ook gebeurd, allemaal tevergeefs. Ik zou eerder denken dat het aan mijn netwerkkaart zit, maar ik kan ergens anders wel verbinding maken en geraak ook op het internet en volgens de medewerker van Vaio is er dus geen probleem met de netwerkkaart, het is echt om zot van te worden...

Is de afstand niet te groot?
Test eens door met de laptop naast de router te gaan staan.

Welke router heb je?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Toch nog even terug komend hij heeft het 7 maanden goed gedaan iets veranderd in router of notebook? en gezien dat hij het overal doet behalve bij jouw dat misschien een andere router een oplossing is.

Hoi,

Toch nog even terug komend hij heeft het 7 maanden goed gedaan iets veranderd in router of notebook? en gezien dat hij het overal doet behalve bij jouw dat misschien een andere router een oplossing is.

Hartelijk dank voor de reacties. Maar het heeft niets uitgehaald. Ik denk dat ik niets heb veranderd aan de instellingen.
Ik begon bijna door te draaien en heb ik gewoon besloten om voor de zoveelste maal de technische dienst van de provider te bellen. Zij hebben dan uiteindelijk voorgesteld om een technieker langs te sturen, alleen hebben ze me vermeld dat als het aan de netwerkkaart of een instelling ligt, er kosten bij komen kijken.
Een geluk bij een ongeluk, een andere klant had zijn afspraak opgezegd en kon de technieker binnen dit en een uurjte bij ons langskomen.

Zelf ben ik niet thuis, dus ga ik niet kunnen opvolgen wat hij juist zal of kan veranderen aan de instelling van m'n laptop.

Maar ik hou de leden alvast op de hoogte of mijn probleem is opgelost of niet.

Nogmaals bedankt!

Hey iedereen,

Ik ben de vrijdag hier niet meer geraakt om mee te delen of mijn probleem is opgelost.

Ik was zelf niet thuis toen de technieker langskwam.

MAAR TOT MIJN GROTE VERBAZING is het probleem gewoon opgeslost.
Hij heeft waarschijnlijk eerst geen toegang gekregen tot het internet. (Dan nieuwe modem geïnstalleerd, geen router of accesspoint, dit is gewoon een grote zwarte bak...) Er zou draadloos wifi inzitten of zo iets? Dus ik denk dat het toch een beetje aan de modem zat...)
Ik kan het alleen niet begrijpen dat de andere laptops wel op het internet konden...

Na een paar aangepaste instelling kan ik ook op het internet...

Probleem dus opgelost!

Bedankt iedereen voor de voorgestelde oplossingen!

Hij heeft waarschijnlijk wel gewoon de laatste driver van de atheros site gedownload...
Dat is iets wat in alle gevallen bij een ander topic op dit forum ook heeft geholpen...

Maar mooi dat het is opgelost.... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan