wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
In mijn huis is een WIFI netwerk aanwezig, ik heb internet van Ziggo en heb de UBEE EVW3200 modem met ingebouwde router.
Het netwerk is goed beveiligd.

Mijn PC zit op het netwerk, en mijn Iphone, hier zijn nooit problemen mee.

De laptop heeft wel problemen met het netwerk; het netwerk wordt wel gevonden, en er is verbinding met dit netwerk maar internet is ontzettend traag en valt vaak uit. Ook als de Iphone niet op het netwerk zit, en de PC uit staat, dus alleen de laptop zit dan op het netwerk, maar nog steeds is het internet traag.

Het gaat om een Asus K72F, redelijk nieuw; modeljaar 2011. Er zit een Atheros AR9285 wifi kaart in.

Alle onderdelen op de WIFI kaart zijn ingeschakeld:
- Client voor Microsoft netwerken
- QoS pakketplanner
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken
- Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)
- Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)
- I/O-stuurprograma van Link-Layer Topology etc.
- Link-Layer Topology Discovery Response

Laatst bewerkt:
Hoe is het als je deze laptop bekabeld aansluit? Gescand op virus en malware ( met Mbam bijv.), zodat we dat uitkunnen sluiten?

Met kabel zijn er geen problemen. Ik heb net gescand met mbam en ccleaner, pc lijkt verder schoon

Hoi,
probeer eens een ander kanaal in je router, b.v. 6
Meestal staat het kanaal op auto wat vaak voor problemen zorgt.
Andere kanalen die je kan proberen mocht je problemen ondervinden zijn 1 en 6. Dit zijn kanalen waarvan de frequentiebreedtes elkaar niet overlappen.

Laatst bewerkt:
Ik heb het kanaal veranderd, hij stond al op 6 en ben naar kanaal 1 gegaan. Nog geen positief resultaat.

Dan zou ik eens kijken of er toch niet een nieuwe driver voor je wifi beschikbaar is.
Probeersel: schakel IPv6 eens uit.

er is geen update voor de wifi modem, ziggo regelt dat zelf via het netwerk.

IPv6 uitzetten heeft ook geen nut helaas. nog andere tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan