Wel verbinding, geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Een kleine maand geleden heb ik mijn laptop nog eens geformatteerd (is al stuk of 3x gebeurd in de afgelopen 4 jaar). Het is een Dell Studio 1555 met Windows 7.

Internet werkt hier thuis goed, geen problemen mee. Maar bij mijn vader geraak ik niet op het internet. Daar heb ik "geen internettoegang". Al de andere laptops en GSM's geven geen problemen, dus het ligt niet aan de router.
Als ik met mijn GSM tethering aanzet, en dan met mijn laptop op dat internet probeer te connecteren heb ik hetzelfde probleem.

Voordat ik mijn laptop geformatteerd had, waren er geen problemen met mijn internetverbinding. Ik ben al 3 dagen bezig geweest met een oplossing te vinden. Ik heb alles geprobeerd dat ik op internet kan vinden zoals drivers updaten, dns flushen, router verschillende keren uit gezet,...
Ik ben dus vrij wanhopig op zoek naar een oplossing want 3 dagen tijdverspilling is me genoeg geweest.

Iemand een idee wat ik moet doen om dit op te lossen?
Ik vermoed dat het probleem met DNS te maken heeft aangezien pingen naar een IP werkt, maar naar een URL niet.
Systeemherstel is geen optie aangezien ik niet zo ver terug kan gaan.

Ga naar netwerkcentrum er staat een kopje genaamd: "De actieve netwerken weergeven" daaronder staat je netwerknaam enz... bij verbindingen staat er iets met draadloze verbinding 1,2,3 enz druk daarop daarna druk je op eigenschappen en vervolgens staat er internet protocol versie 4 druk dat twee keer aan daarna staat De volgende dns server adressen gebruiken druk daarop. daar staat er voorkeurs en alternatieve bij voorkeurs typ je in 8.8.8.8 en de alternatieve is : 8.8.4.4
Druk vervolgens op OK en daarna nog een keer op ok en vervolgens op sluiten

Netwerk moet het nu doen

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet. Ook na het flushen van de DNS werkt het nog niet.

Andere ideeën?

Heb ik ook af en toe.

Probeer eerst eens je router (internet kastje) voor 10 sec. Uit te zetten en dan weer aan. En Anders moet je ongeveer 5 sec. De knop op de router indrukken. werkt voor mij ;D.

Ik veronderstel dat de router een tijdje uit trekken en terug in steken hetzelfde effect heeft? Dit heb ik namelijk al een 3tal keer geprobeerd.

Resetten zou ik liever niet doen aangezien elk ander apparaat wel perfect verbinding heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan