Wel verbinding geen toegang tot internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjDagio

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Hallo,

Mijn broertje heeft op zijn laptop iets met zijn instellen van ??? gedaan en nu kan die niet meer op internet komen, hij herkent wel gewoon het draadloze netwerk en geeft aan dat deze gewoon goed is. Maar als je dan de internet explorer opent dan gaat die zoeken naar de proxy-instellingen en dan stop die er mee en geeft de explorer aan "DNS fout kan de server niet vinden".

Wat moet ik doen om hem weer aan de praat te krijgen.

Groeten,

Richard Hoogstra

Gisteren bij een neef van mij hetzelfde gehad. Op zijn nieuwe laptop kwam weliswaar verbinding tot stand (verbindingssterkte "laag" één streepje groen) en kon je ook met prima snelheid up- en downloaden.
Op de andere laptop, ca 2 jaar oud, werkte dit niet. Soms verbinding en dan "zeer laag signaal" en vaak helemaal geen signaal. De "zender/ontvanger" stond op slechts 25 meter afstand en voor zover ik kan nagaan waren er geen storende invloeden. Vorig jaar, onder erbarmelijke omstandigheden, werkte deze laptop op een draadloze verbinding die meer dan 80 meter was. Dan kan het mijns inziens niet aan de laptop liggen.

Wat wel iets uitmaakte was het verzetten van de laptop om de antennes van beide appraraten elkaar zo goed mogelijk te laten zien. Maar optimaal kreeg ik het ook niet.

Ik heb ook opgemerkt dat als je - voor de apparaten combinatie - de afstand te groot maakt er weliswaar streepjes bij de verbindingssterkte zichtbaar zijn (groen worden) maar dat die dan zo zwak van signaal zijn dat er toch geen gegevensuitwisseling tot stand komt. Zelfs gehad dat alle vijf streepjes groen waren maar up- en downloaden wilde niet. Kennelijk niet toevallig dat geen enkele leverancier van WIFI/Accesspoint apparaten, ook weer voor zover mij bekend, een duidelijke bereik opgave doet, zelfs geen minimum.....

Mijn neef is door de omstandigheden gedwongen draadloos te werken maar zelf ben ik er, mede door dit soort toestanden, niet aan toe. Van mijn leverancier heb ik nu een aantal andere WIFI/Accesspoint apparaten mee gekregen in de hoop dat het gaat werken.

Ik had liever een echte oplossing gegeven maar helaas....

Jan

Maar bij mijn broertje is het punt juist dat er PERFECTE verbinding is maar je geen sites kunt bezoeken e.d.

Je hebt toch niet per ongeluk aanstaan dat je verbinding via een proxy loopt?
Dit kun je nakijken bij: configuratiescherm, internet instellingen, tabblad verbindingen.
Daar kijk je bij LAN instellingen, er mag daar dan geen vinkje staan bij proxy-server.

Misschien is dat het of misschien heeft hij aan de firewall instellingen gezeten.
Was maar een idee:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan