wel verbinding maar browsers doen niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem29

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hallo allemaal,

Heb sinds dit weekend ADSL Direct van Wanadoo met Speedtouch 330 USB modem. Werkt allemaal nog niet goed. Toen ik voor de eerste keer verbinding zocht werd ik meteen doodgegooid met spyware en virussen. Die zijn ondertussen weer allemaal van mijn computer af: voor dat verhaal zie hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1199519#post1199519

Ik heb nu ZoneAlarm geinstalleerd dus invasies van spyware enzo zouden niet meer moeten gebeuren. Maar nu is er wat anders aan de hand: hoewel ik dus wel verbinding heb met internet (kan ik zien aan de geblockte dingen in ZoneAlarm) doen mijn browsers het helemaal niet. Heb al modem-drivers opnieuw proberen in te stellen maar dat had geen effect. Normaal surf ik met Mozilla (doet het niet), heb ook IE geprobeerd, maar doet het ook niet. Daarnet zelfs Firefox nieuw geinstalleerd maar dat werkt ook niet.
Het lijkt er op dat er ergens iets fout zit in de instellingen van mijn browsers. Vast heel erg basic, maar ik weet niet waar ik dit kan zien....

Wie helpt?

En als je je afvraagt hoe ik hier kan posten zo zonder internet... gelukkig kon ik een laptop lenen met een modem + telefoonlijntje. Want ook dat doet het niet meer op mijn gewone computer

Zoals ik het lees heb je een nieuw abbo ?
Doe jezelf een lol en vraag of je de usb modem kan ruilen voor ethernetmodem (bijv Speedtouch)
USB modems zijn erg gevoelig en kunnen veel problemen veroorzaken (KUNNEN)

Wat je zou kunnen proberen is wellicht de drivers verwijderen en opnieuw installeren en vervolgens de modem er weer aanhangen.

Willem29.

Een speedtouch modem heeft een ingebouwde firewall, dus de virussen en spyware heb je zelf naar binnen geklikt, voortaan goed opletten :)

Dat niet één brouwser werkt kan komen door de instelling van zone alarm, verder is het afhankelijk van je besturing systeem maak je gebruik van XP, dan heeft deze ook een firewall ingebouwd, in dat geval kan je beter zone alarm weer verwijderen.
Een virusscanner is hier veel belangrijker.

Geef anders de gegevens van je pc, dan hoeven wij niet te gissen.

groetjes speedtouch

OK! Het werkt! Ik bleek geen instellingen voor DNS-servers te hebben. Geen flauw idee hoe het komt dat die opeens weg zijn... In ieder geval bedankt voor alle tips en hulp!

:thumb:

Vergeet niet de status van de vraag als opgelost te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan