wel verbinding maar geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter trix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trix

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Ik heb 2 computers verbonden met een cross cable. Deze hebben het ook goed gedaan totdat de client het niet meer deed. reden?
Ik opnieuw geprobeerd met de wizard de verbinding te maken maar helaas ik kom niet verder dan bestanden delen, geen internet. Wel de melding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Heb het forum al nagezocht en wat geprobeerd maar het lukt mij niet
Iemand zin om te helpen (met dit warme weer :-)

hoi jozo
bedankt voor het meedenken.
Winsox maakt het probleem alleen maar erger. Ik kon nu op de host ook geen verbinding meer krijgen en met het opnieuw installeren van de netwerkkaarten kreeg ik de melding dat er een fout in een TCP/IP protocol was, als ik dit accepteer kan ik wel op het internet.
Ook geen verbinding met het internet op de client

Hallo !

Probeer de wizzard "Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen"eens opnieuw te draaien; eerst op de host-PC.

Wat voor IP-adressen worden er toegewezen ? Zelfde range ?

Werkgroepnaam beide PC's hetzelfde ?

Naam beide PC's verschillend ?

Succes,

Harry.

Hoi Harry
bedankt voor je reactie
Wat je voorstelt heb ik al diverse malen geprobeerd en helaas zonder succes
Ik weet alleen niet wat je met dit bedoeld "Wat voor IP-adressen worden er toegewezen ? Zelfde range ?"
Bij eigenschappen van de verbinding naar de client (dus op de host)staat automatisch IPadressen toewijzen, is dat wat je bedoeld
bij het aanzetten van de client krijg ik deze melding

trix

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 42
Hoi !

Stel dat de host 192.168.0.1 heeft met 255.255.255.0, dan moet de client 192.168.0.x zijn.

(x staat dan voor 2 t/m 254) met hetzelfde sub-adres.

Stel evt. het ip-adres op de client handmatig in, dan zou het toch moeten lukken.

Nogmaals: zien de PC'"s elkaar ? (pingen !!) ?

Greetz,

Harry.

bedankt voor jullie reacties
Brakkeleer: als de kabel kapot is zou ik toch ook geen bestanden kunnen delen? Of zie ik dat verkeerd
Harry:Het IP adres van mijn computer, ik zie er twee staan (das misschien al niet goed :-)
Bij de eigenschappen voor mijn verbinding staat een ander adres dan bij de details van de status van de verbinding (ikoontje onderin beeld)
Als ik op de netwerkkaart gegevens van de verbinding die het niet doet klik zie ik weer een ander IP-adres staan Hoe weet ik welke ik moet hebben, of is het normaal dat je al drie verschillende hebt.
Dat pingen weet ik dat dat met start->uitvoeren-> cmd moet maar niet vervolgens waarop je moet pingen
trix (geen digibeet dus :-(
p.s bijgaande melding krijg ik ook dikwijls

Bijlagen

• tcpip.jpg
    tcpip.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 31
Hoi !

Tja, erg duidelijk ben je toch niet, hoor.

Ik neem aan dat het IP-adres van je host-PC bekend is
Zoniet: Start - Uitvoeren - cmd - typ "ipconfig" achter de prompt.(zonder ")
Noteer dit adres.

Ga naar:configuratiescherm - netwerkverbindingen.
Klik rechts op de betreffende netwerkverbindig en kies voor: "eigenschappen".
Selecteer "Internetprotocol (TCP/IP)"en klik op"eigenschappen".

Selecteer nu:"Het volgende IP-adres gebruiken".
Typ hier het zojuist genoteerde IP-adres.
Subnet-mask 255.255.255.0

Ga nu naar de client-PC
Netwerkverbindingen -eigenschappen -tot je bij hetzelfde tabblad komt.
Selecteer opnieuw: "Het volgende IP-adres gebruiken.
Typ hier het IP-adres van de host, behalve het laatste cijfer: dit moet bijv. 1 meer zijn.
Subnetmask hetzelfde.

Probeer het nu nog eens !

Pingen: typ achter de promt in het zwarte dos-scherm ; ping en dan het IP-adres, bijv. van de een naar de andere PC, of van je provider.

Succes,

Harry.

Hallo Harry
bedankt voor je reactie
Ik ben maar een huis-tuin-en-keuken-computeraar en sommige dingen gaan me heel goed af met de computer en sommige dingen niet en daarvan is dus dit één ervan. Sinds ik de computers dmv van een cross cable heb verbonden heeft het me al heel veel dagen gekost om het werkend aan beide zijden te krijgen. Nu zit er dus weer een fout in en krijg ik het weer niet voor elkaar. Het is ook wel een beetje verwarrend voor mij als leek al die ipadressen en verbindingen dus vandaar dat ik het misschien niet goed uitgelegd krijg
Ik heb een beeld gemaakt van de IP adressen, het is me nou nog steeds niet duidelijk welk IP adres ik dan moet gebruiken voor welke verbinding en ik hoop dat je aan de hand van dit beeld kan zeggen
nogmaals bedankt voor de moeite
trix

Bijlagen

• ipadres.JPG
    ipadres.JPG
    42,8 KB · Weergaven: 30
  • verbindingen.JPG
    verbindingen.JPG
    23,1 KB · Weergaven: 22
Hoi !

Zie ik goed dat je een Speedtouch-modem gebruikt ?

Gebruik lan-verbinding 9, schakel voor de zekerheid verb. 10 uit !
1394 is je firewire-poort, niks aan doen

Geef deze PC dan 10.0.0.150
Subnet 255.255.255.0

Dan naar de client :Die geef je 10.0.0.151
Subnet zie boven.

Hoe dit te doen zie m'n vorige post !

Lees deze: http://www.pcpret.nl/netwerk/netwerk14.htm toch nog es goed door !

Greetz,

Harry.

Harry
op het moment dat ik de wizard draai op de host veranderd hij spontaan het IP adres in
192.168.0.1. Op zich vindt ik dat niet zo erg maar ik kan dan vervolgend op de host ook geen contact meer krijgen met de server. Om dit toch voor elkaar te krijgen moet ik het IP adres weer veranderen en de LAN naar de client uitzetten. pffffffffff
Ik begrijp dat er heel veel mensen zijn die de wizard draaien op beide PC's en dan klaar zijn, bleghhhhhh bij mij duurt het dagen (als ik geluk heb)
Ik ga nu maar slapen, morgen ziet alles er weer vrolijk uit :-)

Hoi !

Daarom juist raad ik je aan de IP-adressen handmatig in te voeren !
Als je dat gedaan hebt liggen deze vast !

Maar goed: ik zou even overnieuw beginnen.
Winsockfix draaien op beide PC's.

IP-adres host handmatig instellen, client idem (zie boven).

Dan es pingen op beide PC's of ze elkaar zien, en of er internetverbinding is. (Denk aan de firewall).

Volg gewoon een van de vele handleidingen op internet, dan lukt het echt wel, hoor !

Greetz,

Harry.

Hoi Harry
vandaag weer uren geprobeerd, netwerkverbindingen verwijderd, opnieuw geinstalleerd, modem (ja een speedtouch :thumb: ) gereset, winsockxpfix gedraaid, zelf een nieuwe crossed cable aangesloten (tja je gaat uiteindelijk overal aan twijfelen) maar het lukt maar niet
Ikzelf heb het idee dat het met de 733 foutmelding te maken heeft. Maar ben er nog niet achter wat het betekent, en vooral niet wat ik eraan kan doen
Maar in ieder geval toch bedankt voor je hulp

Bijlagen

• tcpip.jpg
    tcpip.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 33
Hallo !

Ik begrijp niet wat je met IPX/SPX moet ! Heb je echt niet nodig. Dit zorgt waarschijnlijk voor een conflict met het IPC/TP protocol. Zie: http://netwerken.computerpech.nl/ipx_spx.html

Als je rechts klikt op de betr. verbinding bij "Netwerkverbindingen" en dan op "eigenschappen" heb je bij "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" maar hooguit 4 vermeldingen staan:

Qos pakketplanner
Client voor Microsoft-netwerken
Bestand en printerdeling
TCP/IP Protocol.

Hoe je aan die Novell sh... komt is mij onduidelijk

Staat die erbij, kun je 'm verwijderen.

Greetz,

Harry.

Soory, maar we spreken toch over twee XP-PC's ?

Anders ben ik op het verkeerde been gezet !

Harry.

Hoi Harry
bedankt weer voor je reactie
Ik heb XP home edition en XP pro (client)
Ik heb het protocol verwijderd zoals voorgesteld en ik krijg daarover geen foutmelding meer.
Heb alles weer opnieuw gedeinstalleerd en geinstalleerd en helaas nog steeds geen internet verbinding Wel de melding dat de LAN verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheid heeft
Ik ga vanavond nog eens kijken naar wat je eerder hebt geschreven hebt over dat pingen enzo, want voor nu willen mijn kinderen op deze computer :-)
nogmaals bedankt, in ieder geval voor het verhelpen van die irritante foutmelding!:thumb:

Bedankt voor de hulp allemaal.:thumb:
Inmiddels heeft iemand ernaar gekeken en na 3 uur deed hij het weer. Er waren fouten in de namen van de computers, iets met de IP instellingen en ik had de firewall moeten uitzetten
Mijn probleem is gelukkig nu opgelost :D
trix

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan