Wel verbinding maar geen internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wanneer ik mijn laptop opstart heb ik onmiddelijk verbinding met mijn draadloze router en haal de maximum snelheid van 11 mb.

Echter verbinding met het internet lukt niet.

Wanneer ik dan de verbinding uitschakel en deze weer herstart lukt het soms wel.

Wat zou hier fout kunnen zijn ?

Zodra draadloze verbinding, maar je hebt geen werkend Internet:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
Laat dat venster open staan.
Kijk of je met het uitschakelen van de draadloze verbinding weer wél Internet hebt. Zodra Internet weer beschikbaar, weer bovenstaand commando uitvoeren.
Vergelijk dan de inhoud van de 2 venstertjes voor de verschillen.

Tijs.

Wanneer ik opnieuw opstart en ik kan op internet staat ip adressen enzo ingevuld dit is anders niet zo.

Ok, dan lijkt het erop dat de draadloze verbinding 'te snel' actief is voor je systeem, en er dan nog geen ip-adres kan worden aangevraagd. Blijkbaar is de instelling van de draadloze verbinding zelf in orde. :)

Wat je zou kunnen proberen is na het opstarten (draadloze verbinding aanwezig, maar Internetten werkt nog niet) even het volgende te proberen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew

Werkt Internet dan wel, dan zou je dit laatste kunnen automatiseren, maar je zult het eerst moeten testen of dat werkt.

Werkt dat laatste niet, en is dus steeds een volledige herstart van je draadloze netwerkverbinding nodig, dan zou je evt. (wel heel technisch, helaas) hier kunnen kijken.

We horen het wel.

Tijs.

Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew werkt niet.

Verbinding disable en daarna enable werkt wel.

Heb je nu dus een werkende oplossing?
Indien ja, dan graag aangeven wat je gebruikt hebt van de gelinkte instructie om het werkend te krijgen. En natuurlijk de vraag op Opgelost zetten (klikken op Vraag is opgelost, rechtsonder op de deze webpagina).

Tijs.

Ik zal de kaart wel gewoon opnieuw starten wanneer ik problemen heb.

Ik heb zojuist een andere link gevonden, die makkelijker is dan het hele devcon verhaal uit de link die ik eerder gaf.
Kijk even hier

Een commando-bestand dat je in je Opstarten programmagroep zou kunnen zetten of linken is dan (in die discussiedraad) hier te vinden.

Het enige wat je daarvan dan moet aanpassen is de naam van je draadloze verbinding, te achterhalen via
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl

Alhoewel je de discussiedraad al had afgesloten, zou je er evt. naar kunnen kijken als je wilt.

Tijs.

Kijk eerst even na welke naam jouw draadloze verbinding precies heeft:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl

1. Het hieronder gegeven citaat plakken in Kladblok (Start -> Uitvoeren -> notepad.exe)
2. Aanpassen aan jouw situatie (als jouw draadloze verbinding niet "Draadloze netwerkverbinding" heet)
3. Bestand -> Opslaan als -> [blader naar je Bureaublad, en geef het bestand de naam "Wireless.BAT" (inclusief de "-tekens)]

@echo off
start /wait netsh interface set interface "Draadloze netwerkverbinding" DISABLED
start /wait netsh interface set interface "Draadloze netwerkverbinding" ENABLED

Test het dan door te dubbelklikken op het icoontje Wireless op je Bureaublad om te kijken of de draadloze verbinding dan weggaat en daarna weer terugkomt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@echo off
start /wait netsh interface set interface "Wireless Network Connection 6" DISABLED
start /wait netsh interface set interface "Wireless Network Connection 6" ENABLED

Het bestand opent en gaat weer dicht maar mijn verbindingsicoon onderaan blijft gewoon staan ??

Het helpt blijkbaar niet :(

Dan inderdaad behelpen met de Uitschakelen/Inschakelen methode.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan