Wel verbinding maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauro21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Beste mensen,

Ik heb nu al 2 dagen op internet zitten zoeken maar ik kom er niet uit. Ik heb verder ook niet super veel verstand van computers dus misschien dat dat het is.

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht met windows 7. Ik wil hier draadloos internet opzetten dus ik vul bij ons netwerk de juiste beveiligingssleutel in en nu is het zo dat ik wel verbinding heb met de router (signaalsterkte uitstekend) maar ik kan niet op internet.

Bij de status van de draadloze netwerkverbinding staat:
IPv4-verbindingsmogelijkheden: geen internettoegang
IPv6-verbindingsmogelijkheden: geen netwerktoegang

Ik kan met de laptop van me moeder wel gewoon op het internet komen. Ik heb mijn laptop ook al met een kabel op m'n router aangesloten maar ook dan kan ik niet op internet.

Kan iemand mij helpen?

Gr Mauro

Probeer de IPv4 eens handmatig aan te passen d.m.v. eigen IP adressen? Dus zo:
1) Klik op de startknop en type: ncpa.cpl en druk op Enter.
2) Klik met de rechtermuisknop op je active netwerk verbinding en klik op Eigenschappen.
3) Klik op de tab 'Netwerken' selecteer je 'Internet Protocol (TCP/IPv4)'
4) Vul dan alles in naar gewenst, bijv. bij IP adres 192.168.x.x

Oke jij zegt dat ik daar alles in moet vullen naar gewenst maar wat bedoel je daar precies mee? Kan ik daar gewoon elk willekeurig IP adres invullen? En wat moet ik dan bij subnetmasker en standaardgateway invullen?

Provider is KPN dus ik heb het precies zo ingevuld als jouw voorbeeld. Hij geeft nu aan 'Onbekend netwerk'.

Overigens zijn de voorkeurs-DNS-server en de Alternatieve DNS-server daaronder niet ingevuld. Klopt dat?

Overigens werkt het draadloos netwerk bij de andere laptops bij ons thuis wel gewoon. Heb je er wat aan als ik de ipconfig gegevens van 1 van deze laptops hier plaats?

Probleem is opgelost. Heb gebeld met de KNP helpdesk en wat bleek nou, de IP adressen waren op bij ons thuis. Dat kan dus blijkbaar ook...

Sevo bedankt voor je hulp!

Probleem is opgelost. Heb gebeld met de KNP helpdesk en wat bleek nou, de IP adressen waren op bij ons thuis. Dat kan dus blijkbaar ook...

Sevo bedankt voor je hulp!

Dat klinkt als de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Je hebt zover ik weet maar EEN IP-adres nodig voor je router, en deze deelt zijn eigen adressen uit aan de computers en laptops.

Ziggo geeft ook maar 1 IP-adres, en toch kunnen we met 6 apparaten op het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan