Wel verbinding, maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelllerdd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2011
Hoi allemaal,

Ik heb al een bij andere vragen gespeurd maar ik kom er maar niet uit.
Ik heb wel verbinding met mijn router, maar geen verbinding met internet.
Wanneer ik verbinding maak met een niet beveiligd netwerk, kan ik wel op internet.
Op een andere pc kan ik op onze router wel op interent en via mijn telefoon ook.

Ik dacht eerst dat het aan instellingen van mijn pc zou liggen, maar waarom zou ik dan wel op een onbeveiligd netwerk kunnen??
En aan de router ligt het ook niet, want waarom zou ik dan wel op een andere pc op internet komen?

Help:(

Groetjes Kelly

Ik denk dat dit ligt aan de IPV4 instellingen. Om dit aan te passen ga je naar Configuratischerm -> Netwerkcentrum (indien Windows Vista of 7) Netwerkverbindingen
Klik dan met de rechtermuis op de adapter die verbonden is en kies voor eigenschappen. Hier staat "Internet Protocol Versie 4" Klik daar op en klik dan op Eigenschappen.
Ze een bolletje bij Automatisch toewijzen. Doe dit voor het IP-Adres en voor het DNS-serveradres. Als de bolletjes al staan op automatisch is er iets anders aan de hand.

Werkt het nog steeds niet?
Ga naar Start -> Uitvoeren (indien XP) -> Typ: "CMD" zonder quotes
Nu verschijnt er een zwart venster. Typ hier "ipconfig /release" en druk op enter.
Typ nu: "ipconfig /renew" Nu kun je het venster sluiten en zou je weer op internet moeten kunnen.

Als dit niet werkt, is er nog meer dat je kunt proberen. Maar probeer dit maar eerst.

Het gaat hier om draadloos internet.
Als er een stekker los zou zitten, zou ik op de andere computer ook geen verbinding moeten krijgen, toch?

Nee patrickmiah
Ik heb het geprobeerd en nog een geen verbinding:(

Als je dit doet dan:
Rechtermuisknop op netwerk-icoon (daast de klokje) en dan Herstellen?

Ookal geprobeerd om even de router/modem even 1 minuutje uit te laten?

Met de key bedoel je dan het wachtwoord van de router?
Die is namelijk goed.

netwerk hersteld ook niets helaas:(

Lijkt me handiger dat je het volgende probeert:
a. Eerst in je router het kanaalnummer vast instellen (dus niet op Auto laten, als dat er nu staat) bij draadloze instellingen.
b. De mogelijkheden (802.11b, 802.11g en/of 802.11n) precies zo instellen dat de 'probleempc' ermee overweg kan. Dus als die probleempc bijv. t/m 802.11g ondersteunt dat dan instellen ("802.11g only" o.i.d.) in je router bij draadloze instellingen
c. Nieuwere drivers proberen te vinden voor je draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan