wel verbinding maar kan server niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
ik heb wel verbinding met het internet, dit kan ik zien aan de twee monitors in de systeembalk. maar als ik een webadres aanklik krijg ik steeds de melding kan server niet vinden dit geld voor alle pagina's.
mij besturingssyteem is windows xp pro

Wat voor verbinding? Zit je in een eigen netwerkje? enz enz..

de verbinding naar mijn provider werkt wel, maar als ik een url in type in internet explorer krijg ik steeds het witte scherm dat hij de pagina niet kan openen. ik heb geen netwerk.

Heb hetzelfde probleem.
Met Windows XP wil internet op via tel en modem.
De verbinding wordt gemaakt maar de server van bv
startpagina kan niet gevonden worden.
Kan ook geen ander adres benaderen, steeds server kan niet gevonden worden.

Zit er een router tussen? Zoja, probeer even een rechtstreekse verbinding met je Modem.

Heb je een firewall? Virusscanner? Kazaa? Zoja, ff uitschakelen of zelfs deinstalleren.

Welke provider heb je?

W. Dekkers,

Heb je bij je modem/inbel eigenschappen alleen de optie
TCP/IP aangevinkt staan??
Weet zo niet welk OS je hebt maar de opties van aanmelden bij netwerk, hardware compressie en wachtwoord bij de optie geavanceerd van je modem instellingen, even uitvinken !!

Dus alleen de optie TCP/IP aan laten staan !!
Dit was vroeger bij mijn Win 98 PC ook altijd de boosdoener.......

Suuk6,

Remy

2 Remy: Als hij die opties aan had staan, had ie niet eens een verbinding gekregen.

Zeer zeker wel !!! alleen kun je geen http adressen in typen... je bent je namelijk constant aan het aanmelden bij het domein van je provider, dit is niet nodig maar zorgt er wel dus voor dat je web browser niet meer lijkt te reageren.

Remy

Bij de providers waar ik voor gewerkt heb, en nog steeds werk, was dit in ieder geval zeer zeker niet 't geval. Veelal foutcode 629 als die vinkjes aanstaan.

W. Dekkers,

Heb denk ik ook nog een andere oplossing voor je...!!

Verwijder eens alle cookies in je temp internet directory..

Extra-Internet opties-cookies verwijderen.

Als deze buffer namelijk vol zit krijg je ook hetzelfde resultaat. Kan zijn dat de buffer misschien wat ruimer moet worden gezet..

Het proberen waard.

Suuk6,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan