wel verbinding maar kom niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

raybirdy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Hi, ik heb op een andere laptop wel verbinding met internet maar via explorer kom ik niet op het net, vast heel eenvoudig???? maar weet even niet wat te doen. is er iemand die de oplossing weet???????????????????????
graag jullie tips.

thanks

Laatst bewerkt:
Uhh, bedoelt u dat het artikel "Uw draadloze internet verbinding laat het afweten" uw probleem niet oplost, of staan er zaken in dat artikel waar u geen raad mee weet?

reactie

Uhh, bedoelt u dat het artikel "Uw draadloze internet verbinding laat het afweten" uw probleem niet oplost, of staan er zaken in dat artikel waar u geen raad mee weet?

mijn probleem is...ik heb wel verbinding... kan op skype en msn maar via explorer niet op het internet... krijg een melding dat het met een fire wall te maken heeft .. ik heb norton inmiddels gedeaktiveerd en eruit gehaald maar nog steeds geen mogelijkheid om via explorer op het net te komen

reactie

Ah, uw gebruikt norton firewall. Dat is inderdaad een "probleem"product.
Het weghalen kan alleen maar met de speciale Norton removal tool.
Hier vindt u dat: http://nl.norton.com/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20081008062515NL&ln=nl_NL

De Standaard Windows firewall werkt goed genoeg en geeft niet dit soort problemen.

Oke... norton kan ik dus geheel weg halen... maar hoe kom ik met mijn andere laptop nu op internet...wat kan of moet ik aanpassen bij de instellingen... ik ben helaas geen Bill gates....

Als ik het goed begrijp doet het ene apparaat (PC/Laptop?) het wel goed, los van de firewall dan, en de andere (een laptop) niet.
Als die laptop draadloos met de router verbonden is, probeer deze dan eens met een draad aan de router te koppelen. Doet ie het dan wel goed, dan zit het probleem in de draadloze connectie.

dat zou stap één zijn om het probleem op te lossen.

reactie

Als ik het goed begrijp doet het ene apparaat (PC/Laptop?) het wel goed, los van de firewall dan, en de andere (een laptop) niet.
Als die laptop draadloos met de router verbonden is, probeer deze dan eens met een draad aan de router te koppelen. Doet ie het dan wel goed, dan zit het probleem in de draadloze connectie.

mijn situatie... ik heb 2 laptops... die werken ieder apart... deze waarmee ik nu werk doet het prima.. die ander van mijn partner... heeft wel verbinding.. kan op skype en msn... maar zodra ze met explorer op internet wil... krijgt ze de melding dat er geen verbinding mogelijk is ... dit zou te maken hebben met een firewall ???? kortom wat nu te doen.. hoe kan ikdit omzeilen....

reactie

volgens mij heeft dit alleen met haar laptop te maken en niet met onze verbinding in het algemeen. ook heb ikvia systeem herstel al getracht dingen terug te zetten maarook dat geeft niet de oplossing

Als op die probleem laptop een speciaal beveiliginsproduct staat (Norton, Mcafee, etc) dan is het heel goed mogelijk dat daar het probleem in zit.
Dan zijn er twee mogelijkheden:
1- de handleiding doornemen om te kijken of er bepaalde instellingen zijn die dit veroorzaken en hoe dat ongedaan te maken
2- het speciale beveiligingsproduct verwijderen (moet bijna altijd met een speciale tool die van de web site van de leverancier gedownload kan worden) en de standaard firewall van Windows gebruiken, die heeft dit soort kuren niet en werkt goed.

Wat u ook zou kunnen proberen is te proberen of een andere browser dan IE ook dit probleem heeft. Probeer bijvoorbeeld Firefox of Google Chrome eens. Mochten die hun werk wel goed doen dan kunt u in ieder geval gewoon internetten.

NB! Als u kiest voor de verwijdering van het beveiligingspakket, dan is de kans groot dat u ook de virusbescherming verwijdert.
Zet dan wel een apart antivirus product op de laptop.
Op internet zijn er vele heel goeie gratis AV-producten.
Een aanrader is AVAST voor de permanente bescherming en MalwareByte-Antimalware voor de wekelijkse schoonmaak actie. Hier staan de links:http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

reactie

Als op die probleem laptop een speciaal beveiliginsproduct staat (Norton, Mcafee, etc) dan is het heel goed mogelijk dat daar het probleem in zit.
Dan zijn er twee mogelijkheden:
1- de handleiding doornemen om te kijken of er bepaalde instellingen zijn die dit veroorzaken en hoe dat ongedaan te maken
2- het speciale beveiligingsproduct verwijderen (moet bijna altijd met een speciale tool die van de web site van de leverancier gedownload kan worden) en de standaard firewall van Windows gebruiken, die heeft dit soort kuren niet en werkt goed.

Wat u ook zou kunnen proberen is te proberen of een andere browser dan IE ook dit probleem heeft. Probeer bijvoorbeeld Firefox of Google Chrome eens. Mochten die hun werk wel goed doen dan kunt u in ieder geval gewoon internetten.

ja dat idee had ik ook in gedachte... maar???? hoe kom ik daar als ik op die laptop geen internet kan bereiken??

reactie

NB! Als u kiest voor de verwijdering van het beveiligingspakket, dan is de kans groot dat u ook de virusbescherming verwijdert.
Zet dan wel een apart antivirus product op de laptop.
Op internet zijn er vele heel goeie gratis AV-producten.
Een aanrader is AVAST voor de permanente bescherming en MalwareByte-Antimalware voor de wekelijkse schoonmaak actie. Hier staan de links:http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Norton... was een abbo... die is inmiddels verlopen... er staat nu een melding... heeft de Fritzbox gevonden... maar kan om een eventuele firewall niet op internet

Goed, ik moet nu even de deur uit, maar ben over een uurtje of zo weer terug.
Ik hoor dan wel hoe het gegaan is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan