Wel verbinding maar slechts 2 minuten internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hallo,

Zo, ik weet het niet meer.
Ik heb een nieuwe router, een fritzbox 7240 met telefoon.
Alles ge�nstalleerd en alles werkt. Nu wil ik een oudere pc met XP voor mijn dochter aan het draadloos netwerk toevoegen.
Een WiFi usb stikje van sitecom erin geplugd (wl-113) en verbinding gemaakt. Netwerk gevonden, ip nummers toegekend en een uitstekende verbinding. Ingelogd in de router en alles stond goed. Internet deed het ook....eventjes.

Telkens naar ca 2 minuten valt internet weg. verbinding blijft intact. Ook zonder firewal en virus geen internet. Zelfs wanneer ik de router zonder beveiliging instel...geen internet. Ook resetten opnieuw opstarten helpt allemaal niet. Ondertussen een nieuwe usb WiFi stick gekocht (sweex) want de andere was wel heel erg oud. Stikkie erin, verbonden met netwerk, wpa code en ...jahoor. Weer internet ...voor 2 minuten.

Voor de zekerheid heb ik alle updates gedownload (computer van mijn dochter was altijd offline) in de hoop dat het beter zou worden, maar helaas. Heb gisteravond service pack 3 van xp nog gedownload en deze moet ik nog instaleren.

Overigens werken andere computers wel gewoon op het draadloos netwerk.

Mijn dochter is ondertussen ietwat teleurgesteld en ik redelijk gefrustreerd.......wat zie ik toch over het hoofd!?

Gr. Ronald

hallo

wat ik heb gehad [ik had ook een Sweex USB stickje en het was dat ik de WPA code verkeerd invulde
wil je nog eens goed opletten of een 0[nul] geen o[oo] moet zijn?
dit had ik namelijk ook en daarom viel hij bij mij ook steeds weg

waar je ook rekening moet houden is dat elke muur die tussen de Router en het USB stikje zit verdubbelt de afstand

hopelijk heb ik je iets geholpen
groeten
sander2

Beste Sander,

Dank voor je reactie maar is helaas niet het antwoord. De computer staat nu nog 2 meter van de router vandaan en ook de 0 en o is geen probleem. Had al bewust een foutieve code ingevoerd. Toen kreeg ik gewoon (zoals het hoort) helemaal geen verbinding.

Helaas, maar bedankt voor je reactie!

Gr. Ronald

Oke, misschien kan het ook wel zijn dat je hem op een andere kanaal even moet zetten de router maar ik weet niet waar de router van is? want ik heb van KPN de Experia box en als in mijn standaard gateway invoer in mijn internet balk krijg je de pagina van je router zeg maar en daar kun je hem ook op een ander kanaal zetten maar ik weet niet of jou router dat ook zo geeft

Helaas, Dat had ik al geprobeerd.Ondertussen service pack 3 geinstalleerd maar er is nog niets veranderd.

Ow oke, jammer maar ook zeer moeilijke vraag, verder zou ik het helaas ook niet weten sorry

als je een permanente ping opzet naar de fritzbox, blijft die dus wel continue werken?

gebruik je een automatisch toegewezen IP adres op de PC?

Je hebt, andere, wel werkende wireless verbindingen dus moet er haast iets fout gaan of in de instellingen van de router of de computer verliest de verbinding door een andere oorzaak (zie ook mijn eerste vraag).

Beste Sander, in ieder geval bedankt voor je moeite en meedenken!

Beste Wampier,

Bedankt voor je reactie!
Een permanente ping opzetten naar de router weet ik niet hoe ik dat moet doen. Kun je dat mij uitleggen?

Ja, de pc heeft zelf een ip toegekend. Heb deze later al veranderd (doordat ik een nieuwe USB stick had gekocht) en heb het ip adres vastgezet.

Heb nu ondertussen ook de kanalen veranderd en vastgezet. Ik heb ondertuusen ook instelling veranderd van g-b-d naar alleen g-b
(heb niet de exacte benaming bij de hand) aangezien er op de verpakking stond, iets van 802.11 g-b. Mijn fritz box stond op 802.11 g-b-d..

Echt heel lastig om te achterhalen aangezien hij wel even werkt. Het probleem is ook nog steeds niet opgelost.

Wat nog zou kunnen, ooit heeft er op deze computer @home gezeten (kabel). Vervolgens is de computer 2 jaar niet in verbinding met internet geweest. Kan hier nog een oude instelling in staan!?

Sugegsties zijn welkom!

Gr. Ronald

permanente ping:

ping 192.168.1.1 -t

waarbij je 192.168.1.1 eventueel moet vervangen door het ip van je fritzbox. laat dit gewoon in een dosboxje lopen en repareer de verbinding, dan even kijken wat er bij 2 minuten gebeurt

Het zelfgekozen IP zit niet in een gereserveerde range? Indien dit tot de mogelijkheden behoort, boot even met een ubuntu livedisk (cd is voldoende) en kijk of het probleem blijft optreden in een schone omgeving. Indien ubuntu geen problemen geeft moet je denk ik toch de instellingen van windows verdenken.

Beste Wampier,

Wederom bedankt!
Het lijkt er op dat het probleem verholpen is.
Ik wilde gisteren jouw suggesties gaan proberen zat mijn dochter achter de computer......te internetten.
Zat ze de hele middag al te doen.....

Nou breekt mijn klomp. Kan er alleen heel erg slecht tegen dat ik niet weet wat het probleem uiteindelijk was.
Ik vermoed dat het de 802.11 g-b (of zoiets) instelling was en dat bij het controleren of het werkte de verbinding bij alles even wegviel...(zag in mijn fritzbox dat de verbindg tijdens het testen opnieuw was ingestelt).

Hoe dan ook....iedereen bedankt voor het reageren. Ik hoop dat het probleem nu defintief is opgelost en ik deze vraag niet meer opnieuw hoef te openen.

Gr. Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan