Wel verbinding met netwerk niet met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weezer22

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Beste

Van de ene op de andere dag hebben we hier problemen met internet. Het internet is aangesloten op een router. 3 computers maken draadloos verbinding met die router. Dit heeft maanden zonder problemen gewerkt tot ongeveer een week geleden. Iedere computer kan verbinding maken met netwerk, maar op het internet geraken is een ander verhaal.

Het is mogelijk door x keren de router aan en uit te zetten om zo af en toe connectie met internet te hebben. Echter als je de computers weer heropstart, dan heb je weer enkel verbinding met het netwerk, maar geen internet.

Ik heb onlangs opgemerkt dat er blijkbaar 2 netwerken zijn. (Het oorspronkelijke heet Belkin en het nieuwe Belkin 2) Op Belkin hebben de computers geen internetverbinding op Belkin 2 wel. Op het ip-adres toegekend door Belkin kan ik de eigenschappen van mijn router wijzigen, op het ip-adres toegekend door Belkin 2 niet.

Weet iemand raad?
Ik heb al heel wat geprobeerd. Alles aan- en uitzetten, ipconfig /all --> deze waarden instellen in de eigenschappen van de router, statisch/dynamisch ip-adres,...

Met vriendelijk groeten
Wouter

Kijk eens welke van de twee netwerknamen (belkin) van jouw router afkomstig is en verander deze naam dan eens.

hmm, een router die 2 netwerken tegelijk uitzend. Dat is nieuw voor me... :confused:

Het ding is dat als we wel internet hebben en ik hou in vista mijn cursor boven het icoontje van de netwerkverbinding, dan komt erop " verbonden met: Belkin 2, toegang: lokaal en internet". Is er geen internet dan staat er "verbonden met Belkin, toegang: enkel lokaal"

Als we in de lijst gaan kijken met beschikbare netwerken dan zien we enkel het netwerk genaamd Belkin verschijnen.

Laatst bewerkt:
je kan toch normaal op de router zelf zien of die verbinding heeft met internet? - als het lichtje voor internet niet aangaat kan je alleen nog maar naar de Provider bellen

demeyer

Als we dus geen internet hebben, kan ik inderdaad op de instellingen van de router geraken (ip-adres intypen in browser) en daar staat: no internet connection. Geen reden waarom. Dit kan enkel opgelost worden door het kabeltje van de router een paar keer uit te trekken tot het internet terug marcheert. Wanneer het terug werkt, geraak ik niet meer aan de instellingen van mijn router.

jammer :(
Het is echt wel lastig zo.
Bestaat er zoiets als een totale reset van een router?
Dus niet gewoon rebooten ofzo?

In de handleiding van je router staat hoe je hem moet resetten. Meestal iets als; stroom eraf, 2 minuten wachten, resetknop ingedrukt houden, stroom erop en de resetknop 20 sec ingedrukt houden.

Daarna;

inloggen in je router
SSID (netwerknaam) veranderen naar iets anders dan Belkin
wifi-security tijdelijk terugschroeven naar nul. Dat wil zeggen; geen WPA of WEP code.

Kijk of je nu wel internet hebt, zo ja, beveiliging opschroeven naar minimaal 128 bits WEP.

Ook belangrijk; alles van de stroom af, modem aanzetten
2 minuten wachten
router aanzetten
2 minuten wachten
pc aanzetten

Check of je wel de juiste wepkey hebt opgegeven. Ik had dit probleem namelijk ook met mijn laptop. Was verbonden met de router, maar kon niet op het internet. Ik kon wel op het internet als ik het via kabel deed. Daarom dat het zeker iets te maken had met de wireless instellingen. Uiteindelijk bleek mijn wepkey niet te kloppen met die van mijn router. Vreemd toch dat ik de melding kreeg verbinding te hebben met mijn router en dit met een verkeerde wepkey.

Uiteindelijk bleek mijn wepkey niet te kloppen met die van mijn router. Vreemd toch dat ik de melding kreeg verbinding te hebben met mijn router en dit met een verkeerde wepkey.

Dat kun je controleren door te kijken of je een ipadres van je router krijgt.

De wepkey van de router is, heb ik gelezen, te vinden op 192.168.2.1 onder security. Het enigste probleem is dat ik daar enkel geraak als ik enkel netwerkverbinding heb en geen internetverbinding. + Waar vind ik de wepkey van mijn pc dan?
Kan je uitleggen wat je bedoelt met 'controleren door te kijken of je een ipadres van je router krijgt'?
Bedankt.

Laatst bewerkt:
Het ip-adres krijg je van je router.

start>instellingen>netwerkvefrbindingen. Daar zie je één of meer verbindingen staan. Eén daarvan is je draadloze. Rechtsklik en kies voor status>ondersteuning.

Staat daar een ip-adres?

Heb je je router al eens helemaal gereset zoals ik eerder zei?

In de handleiding van je router staat hoe je hem moet resetten. Meestal iets als; stroom eraf, 2 minuten wachten, resetknop ingedrukt houden, stroom erop en de resetknop 20 sec ingedrukt houden.

Daarna;

inloggen in je router
SSID (netwerknaam) veranderen naar iets anders dan Belkin
wifi-security tijdelijk terugschroeven naar nul. Dat wil zeggen; geen WPA of WEP code.

Kijk of je nu wel internet hebt, zo ja, beveiliging opschroeven naar minimaal 128 bits WEP.

Ook belangrijk; alles van de stroom af, modem aanzetten
2 minuten wachten
router aanzetten
2 minuten wachten
pc aanzetten

Als ik op start klik en ik ga naar netwerk, dan staat daar enkel 'Laptopvanwouter'. Hierop kan ik dubbelklikken en dan zie ik de printer en een openbare map. (geen router) Dit is wss de verkeerde plek. Ik heb vista.

Ik heb nog geen tijd gehad om een volledige reset te doen.

Edit: 'gegevens van netwerkverbinding' onder details van status draadloze netwerkverbinding levert een IPv4 adres op.

Laatst bewerkt:
Ik heb vista.

Staat er naast (of bijna naast) je klokje een picto voor je netwerkverbinding? Je weet wel, die twee monitoren, rechts- of dubbelklik daar eens op.

Bijlagen

• nwv.jpg
    nwv.jpg
    2,7 KB · Weergaven: 37
Ja, dan kom ik in netwerkcentrum. Daar zie ik mijn netwerk staan. Ik klik op status weergeven, vervolgens details en dat levert me een ipadres op. Is dat hetgeen je bedoelt?
Ik heb nu wel internet. Misschien moet ik dit nog eens proberen als ik geen internet heb, enkel netwerkverbinding. Als ik het me goed herinner had ik dan het ip-adres 192.168.2.1.
Nu heb ik een volledig ander (81.x.x.x)

Laatst bewerkt:
Die 81.x.x.x heb je van je provider gekregen en kun je hier beter niet posten. Wanneer je die niet ziet heb je geen internetverbinding

Die 192.x.x.x is het lokale ip adres die bij je pc hoort. Wanneer je die niet ziet heb je geen vebinding met je router

Ik adviseer je toch om eerst je router te resetten en je netwerk van nul af aan in te gaan stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan