wel verbinding met router geen internet/mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb, om bij mijn moeder geen kabels te hoeven trekken een router gekocht. een Edimax BR 6104WG.
Deze was in de aanbieding bij Media markt incl. een USB ontvangertje, ik dacht lekker makkelijk, echter helaas.

De router is aangesloten op het modem van @home.
Op de PC met win 98SE waarop de USB ontvanger ( de EW7317) is aangesloten heb ik blijkbaar wel verbinding (rond de 70% signaal sterkte) volgens de tool welke bij de usb ontvanger hoort.

en alles lijkt te kloppen, echter krijg ik geen internet- mail of MSN aan de praat.
Ik heb zelf een laptop(WIN XP) met ingebouwde ontvanger, en na hier dezelfde gegevens ingevult te hebben (wep-code etc) heb ik wel gewoon verbinding.
Wie o wie heeft hier een idee voor wat hier mis kan zijn. is dit mogelijk een probleem van WIN98?

gr. Robbie32

deinstalleer gewoon de firewall eens.
Ik heb dit is meegemaakt met zonelabs zelfs bij het afzetten van de firewall ging niets.

Lukt een ping wel?
- localhost (127.0.0.1)
- binnen eigen netwerk...
- naar buiten (hm, zoek een site die reageert op ping)

Eerst maar eens kijken of het op IP niveau werkt. Als ping wel lukt maar www.xxx.yyy niet dan maar eens de DNS settings bekijken.

bedankt voor de reacties.

Ik zal het proggie winsockfix eens proberen.

Echter het vreemde is dat een internet verbinding via de "normale" netwerkkaart wel werkt.
Dus de instellingen als dns etc zouden wel goed moeten staan. alle netwerkkaarten hebben dus de zelfde settings.

Ik heb ook een poging gedaan met de firewall uit (norton..)

misschien nog andere oplossingen die mijn probleem kunnen verhelpen??

gr. Robbie32

ik kreeg nog een keer een gedachte kronkel....

naar een aantal keer (denk 5- 6 keer) ipconfig /renew_all gedaan te hebben kreeg ik eindelijk een ip adres toegewezen en nu blijkt de verbinding het ook te doen.

iedereen bedankt voor het meedenken!

probleem opgelost.

gr. Robbie32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan