Wel verbinding met router, geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDamman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Beste lezers van mijn vraag,

Een tijdje geleden is plotseling, vraag me niet hoe, de beveiliging van mijn router afgegaan. Het stond ingesteld dat in de router vermeld moest staan welke MAC adressen toegang hadden en ik moest dan een 128-bit code, die automatisch gegenereerd is, invoeren op mijn laptop/mobiel. Ik heb geprobeerd om het draadloos netwerk weer te beveiligen, maar heb dit niet goed gedaan waardoor niemand meer toegang had tot het netwerk. Vervolgens had ik via de ethernet kabel wel gewoon internet en kon ik vervolgens de beveiliging er weer af halen. Het werd al laat, dus dacht: haal ik het er maar af, heb ik in ieder geval internet. Ik had ook even toegang tot internet, maar vervolgens niet meer. Op mijn laptop (windows 7) krijg ik een foutmelding dat de DNS server niet meer reageert.

Ik kan wel verbinding maken met de router, maar webpagina's kunnen vervolgens niet weer gegeven worden. Ik heb de stroom al van de router afgehad, en heb de router ook gereset.

Zoals u ongetwijfeld al gemerkt hebt, ben ik geen expert op het gebied van computers. Mijn vraag is dan ook of u mij advies kunt geven over wat ik nu het beste kan doen om weer internet te krijgen. Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

R. Damman

Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Je kan dan de router terugzetten naar fabrieksinstellingen, weet niet welke router je hebt. Maar de meeste nieuwe routers hebben dan een standaard wirelesskey ingesteld staan.
Vandaar uit kan je je draadloze gebeuren en het toewijzen van de clients op mac adres opnieuw instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan