Wel verbinding met router, PING in orde, maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriztov

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Men zus heeft een nieuwe laptop gekocht met Windows Vista op en wil nu het draadloos internet erop zetten, maar dit lukt dus niet.
Ik kan PING-en naar de router (192.168.1.1) en naar een website (bv. www.google.be) maar als ik dan www.google.be in de internet-explorer typ, zegt hij "adres ongeldig".
Mac, WPA, WEP en firewall zijn al uitgeschakeld.
Iemand raad???
Groeten

Ik zou zo zeggen dat je een DNS probleem hebt. DNS(server) zet een naamadres om in een ipnummer of beter gezegd koppelt deze met elkaar. Het pingen gaat goed omdat je naar een ip-adres pingt. Je kan dit adres proberen in de internet explorer balk http://64.233.183.103/. Dit is het adres van Google...

Je kan kijken in de DOS promt (Vista waarschijnlijk CMD) met het commando ipconfig/all kijken of achter dns-server een ip-aders staat. Als dat niet het geval is moet deze worden ingevuld. Meestal krijg je dit adres automatisch net als je IP-adres

Laatst bewerkt:
Ik zou zo zeggen dat je een DNS probleem hebt. DNS(server) zet een naamadres om in een ipnummer of beter gezegd koppelt deze met elkaar. Het pingen gaat goed omdat je naar een ip-adres pingt. Je kan dit adres proberen in de internet explorer balk http://64.233.183.103/. Dit is het adres van Google...

Je kan kijken in de DOS promt (Vista waarschijnlijk CMD) met het commando ipconfig/all kijken of achter dns-server een ip-aders staat. Als dat niet het geval is moet deze worden ingevuld. Meestal krijg je dit adres automatisch net als je IP-adres

Dmv het ping-adres in de internet explorer balk in te geven kan ik nog altijd niet op internet.
DNS heeft een ip-adres, 192.168.1.1
Wat nu??

Was het een bestaande draadloze internetverbinding, of is het nieuw?

Bij bestaande:
Goed gedaan?
Eerst software installeren,
dan je draadloze adapter inpluggen.
Dan configureren.

Is het een compleet nieuwe draadloze verbinding, dan eerst je router installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan