wel verbonden, geen internet, wel netwerk ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Hallo,
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn.
3 laptop's hebben het zelfde probleem nl wel verbonden (signaalsterkte uitstekend) geen internet.. Om het nog wat moeilijker te maken, ik kan met deze laptops wel op mijn LAN netwerk en kan alle pc's benaderen en bestanden bewerken.
Als klap op de vuurpijl heeft mijn dochter met haar iPad wel constant internet verbinding op hetzelfde wifi netwerk...

ps: -als ik op een laptop de verbinding verbreek met wifi en direct daarna weer verbinding maak heb ik heel even internet (ongeveer 10 sec)
- ziggo heeft onlangs een nieuwe ubee router geplaatst en zeggen dat het te maken heeft met "veel stoorzenders" in de buurt...maar hoe kan het dan zijn dat ik dus wel op mijn LAN kan werken..

(om knettergek van te worden..:evil:.)

De eerste twee opties die mij te binnen schieten zijn

A. Eerst alle drivers bijwerken van de netwerkkaarten
B. Even je router op een vrij kanaal instellen

De laatste drivers staan op alle laptop's ( 1 laptop is 3 weken oud en werkt prima op een andere locatie)
Alle knalen zijn al geprobeerd......:(

Kan je ergens een router lenen?

Zo ja, schakel het WiFi gedeelte van de Ubee uit en sluit de router aan en laat die het draadloze gedeelte eens regelen. Als dit goed gaat weet je waar je het moet zoeken.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een Experiabox en heb hetzelfde gedaan en nu regelt een router gewoon het draadloze gedeelte.

Oh ja, wat Ziggo je verteld is natuurlijk een onzin verhaal hè......

als dat de enige oplossing moet zijn gaan we dat dan maar proberen....thanks

Hoi,

Het hoeft niet de enige oplossing te zijn maar je kan zo wel achterhalen in welke richting je moet zoeken. Problemen achterhalen is vaak een kwestie van zaken uitsluiten en dat probeerde ik ook aan te geven door te vragen of je er eerst één kon lenen.
Zou het op prijs stellen als je me even op de hoogte houd :thumb:

wel verbonden, geen internet, wel netwerk

Probleem helemaal opgelost !
Inderdaad een andere router achter "dat ding" van ziggo geplaatst en we hebben een prima constante verbinding !
Dat betekend dus klip en klaar dat die ubee router van Ziggo niet goed werkt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan