Wel verbonden? Geen rechten? Niet verbonden? Ik snap het niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Waar zal ik beginnen? Het zijn vooral vraagtekens die door m'n hoofd gaan op het moment.
We hebben gister het modem en de router naar een andere plaats gebracht. Daarom moet
er nu nog een computer verbonden worden met het inmiddels actieve draadloos netwerk.
We hebben een gloednieuwe, bij de router horende, netwerkkaart gekocht. De Linksys
WUSB300N, de router is de WRT300N. Wireless-N USB Network Adapter.

Enfin, de adapter aangesloten en Windows gaf de bekende melding dat er stuurprogramma's
nodig zijn. Schijfje geplaatst, stuurprogramma werd gevonden en geïnstalleerd, er werd
een nieuwe Draadloze netwerkverbinding aangemaakt. Perfect. Ook verbinden met het
netwerk gaat feilloos en resulteert in een verbindingssterkte die Uitstekend wordt genoemd,
en een snelheid van maarliefst 300 Mbps.

Maar toen begon de ongein. Ik kan niet detecteren in het netwerk, ik kan de router en
andere computers niet pingen of zien, ik kan het internet niet op. Kortom, er is verbinding
maar het haalt niets uit.

Firewalls zijn gecontroleerd, router is actief, er is internet op de andere computers, ik zie
echt niet waar de fout ligt. Althans, ik heb de indruk dat de computer simpelweg niet wordt
geaccepteerd in het netwerk.

Help ons uit de brand!

Ik ben zo verstandig geweest om vóór het aansluiten van de netwerkkaart een herstelpunt
te maken.

Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed dat de computer waar het om gaat nog niet eerder in het netwerk heeft gezeten? (nieuwe pc?) Dan moet je eerst voor zorgen dat die pc lid is van dezelfde werkgroep als waar de anderen in zitten (MSHOME b.v.), maar wel een unieke naam heeft. Daarna de netwerkwizard draaien. Let ook op de eventueel aanwezige beveiling die je gebruikt (WEP, WPA), die code dus invullen wanneer je uiteindelijk verbinding maakt met je router.

Hallo. Nee, het steekt iets anders in elkaar. Het modem en de router stonden voorheen
bovenop de betreffende computer, en was dus met een kabel aangsloten. Hij was dan ook
wel degelijk lid van het netwerk en de wergroep, genaamd PEETERS.

Hij is 64-bits WEP-beveiligd, da's het probleem niet.

Wizard Netwerk zeg je? Komt de aap uit de mauw?

Ik heb de kaart losgehaald en het systeem hersteld. Ik kan nu dus fris op nul beginnen.
Help mij!

Ohja, ik kan op de andere computers wel elkaar zien, ook de betreffende PC trouwens!
Pingen lukt echter niet. Pingen tussen de andere computers en de router is no problemo!

Ongelofelijk dat je zelfs bij een dráádloos netwerk de draad zo kwijt kan raken... :confused:

Laatst bewerkt:
Eerst alles resetten, modem en router, en als het dan nog niet werkt lees dan verder.
Heb je XP of Vista draaien.
Onder Vista geeft het weleens problemen.
Met Vista moet je eerst de beveiliging uitzetten voor je wat installeerd.
Ik heb hier 6 computer en 2 laptops draaien onder XP, groot gezin.
Heb alle computers een vast IP adres gegeven.
En natuurlijk een DNS adres, Gateway en Subnetmasker.
Ik durf bijna te wedden dat wanneer jij een IP adres en de rest invult, dat het gaat werken.
Moet natuurlijk wel een goed IP adres zijn, in de range van je router.
Naam van de werkgroep maakt niet uit, dit is alleen voor het delen van bestanden enz.
Bv. als er iemand in de buurt zit met een onbeveiligde draadloze verbinding, kan je op die verbinding gewoon internetten.
Het mag natuurlijk niet, maar het werkt wel.:D

Gewoon even invullen bv.
IP adres 192.169.123.10
Subnet masker 255.255.255.0
Gateway 192.169.123.254
DNS server 192.168.123.254

Kijk anders even op een andere pc naar het IP adres en DNS server.
Klik op start en onder uitvoeren CMD invullen en OK.
Tik in " ipconfig/all " en geef enter.

Succes.

Laatst bewerkt:
De probleemgevende desktop is een Windows XP'er. Waar moet ik wat precies invullen?
Sorry, ben een noob wat netwerken betreft...

Op een andere, foutloos werkende, computer krijg ik deze gegevens...

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Netwerkverbinding via Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-13-02-E2-28-F8
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::38a6:20b9:e855:57ce%9(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.102(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 4 augustus 2007 23:31:18
Lease verlopen. . . . . . . . . . : zondag 5 augustus 2007 23:31:18
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 150999810
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 62.45.45.45 en 62.45.46.46
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

...wat nu?

De computer is trouwens in het verleden draadloos verbonden geweest met een ander
netwerk. Dit heeft ongetwijfeld zijn sproren achtergelaten. Windows is nogal hard toe
aan een herinstallatie (op de C-partitie hoort alleen Windows, die is voor bijna 15GB
beschreven, aardig wat troep dus). Moet ik het misschien gewoon vergeten, de kaart
eruithalen en morgen formatteren en met frisse tegenzin weer fris beginnen? Ohja, en
het gekste blijft dat hij wel detecteerbaar is vanaf de andere computers. Openen lukt
echter niet, even als pingen.

Dan nog een tweede vraagje. Ja, ik blijf bezig. Een andere computer in huis heeft ook kuren
wat betreft het netwerk. De snelheid schommelt steeds tussen de 1 en 24 Mbps, en
de verbinding valt, en dit is niet overdreven, elke vijf minuten minstens één keer weg!

Om dan ook nog maar een positieve klank mee te geven... Bij mij werkt het perfect... :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan nog een tweede vraagje. Ja, ik blijf bezig.
Een andere computer in huis heeft ook kuren wat betreft het netwerk.
De snelheid schommelt steeds tussen de 1 en 24 Mbps, en
de verbinding valt, en dit is niet overdreven, elke vijf minuten minstens één keer weg!

Even een antwoord op deze vraag.
De router staat waarschijnlijk ingesteld op 54 Mbps.
Wanneer nu het signaal zwakker wordt gaat de snelheid omlaag.
Als deze te laag is valt je verbinding weg.
Dit had ik bij een kennis die een Linksys router heeft.
Bij de Linksys kan je instellen wanneer de verbinding te traag wordt deze dan automatisch overschakelt naar 11 Mbps.
Na deze verandering geen uitval meer van het internet.

Interessant, dankje. Zou je me het alsjeblieft stapje voor stapje willen uitleggen?
We zijn iets op het spoor. Bedankt.

Ohja, maar als de router op 54 Mbps zou staan, dan zou ik toch nooit op een andere computer 300 Mbps kunnen krijgen?
Of ligt het één het ander misschien in de weg?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan