Wel verbonden, maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurice84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft sinds kort een probleem met de internetverbinding op haar laptop.
Zij heeft enkele maanden geleden een laptop aangeschaft. Deze werkte in eerste instantie prima en ook internet deed het meteen.

De internetverbinding is gewoon via een kabel die direct is aangesloten op een modem.
Alles werkt verder prima, want het internet werkt wel op de 'oude' pc en werkt ook op de laptop van haar zus. Dus het kan niet aan de modem of aan de kabel liggen.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Ik hoop dat iemand kan helpen!!! Als de kabel in de laptop zit, geeft deze beperkte internetverbinding aan. :-S Ik snap er niks meer van

Op de 'oude' pc draait windows XP en ook op de laptop draait XP. Dus dit werkt allemaal hetzelfde. Toen ik ging kijken hoe haar internetinstellingen waren, zag ik dat er geen ip-adres was en ook geen andere gegevens zoals subnetmasker enz.

Nu heb ik dezelfde gegevens ingevoerd als op de 'oude' pc waar het internet het wel doet, maar nu geeft de laptop wel 'verbonden' aan, maar ik kan nog steeds niet op internet.

Ik weet niet goed wat te doen. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Je mag niet helemaal dezelfde gegevens invoeren want dan ontstaat er een ip-conflict.

als bijvoorbeeld je oude pc het adres 192.168.1.2 heeft moet je laptop 192.168.1.3 zijn. Het laatste getal mag niet hetzelfde zijn als een andere pc in jou netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan