Wel verbonden met LAN, maar kom niet online

Status
Niet open voor verdere reacties.
mag ik de merken en type van het modem en router hebben.

En zoals ik al eerder vertelde staat je dhcp verkeerd, dat laat je laatse plaatje ook weer zien.
ook krijg je een windows ip adres ook dat is niet goed.
jou ip zou met 192 moeten beginnen.

maar geef eens antwoordt op mijn vraag. (merk, type)

O, dat had ik niet gezien. Sorry.

Voer dit even uit: ping -a 62.234.67.229

Dennis.

Dampâh, volg puppie's aanwijzingen maar. Ik moet trouwens even weg, dus dat komt mij wel een beetje goed uit. Succes verder.

Dennis.

ik had ook zo'n probleem als jou :p

wel verbinding geen internet dat heb ik opgelost door naar de instelllingen van m'n netwerk te gaan en dan verbinding te zetten op 10 mbs full duplex

misschien heb je er wat aan
suces jaber.

Dank jullie allemaal voor jullie reactie's, ik ga alles ff na lopen.

router: Wireless Broadband router
modem; Com 21 Modem van casema

ping -a 62.234.67.229
en beste DENNIS90, hoe voer ik die opdracht uit?:

start
uitvoeren
cmd

dan een enter
indos box (zwarte scherm) type je ping -a.........

Haal de com 21 eens een minuut van de stroomen zet hem daarna weer eens aan.

ik heb je opdracht met start- uitvoeren gedaan, het venster geeft dan aan: "U moet een IP-adres opgeven".

de adapter etc eruit halen heeft geen resultaat

Laatst bewerkt:
ik heb hier miss nog een paar handige screenshots:
deze zijn geldig voor Internet-verbinding en mijn LAN-verbinding:

TCP-IP.JPG

TCP-IP1.JPG

en dit is waarschijnlijk helemaal interesant. Als ik gewoon op één computer met Casema Wanadoo verbinding maak, krijg ik altijd deze melding:

wanadoocasema.JPG

en hoe moet ik:
Je instelling van je dhcp server staat niet goed.
deze goed zetten?

Groeten :thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jaber
ik had ook zo'n probleem als jou :p

wel verbinding geen internet dat heb ik opgelost door naar de instelllingen van m'n netwerk te gaan en dan verbinding te zetten op 10 mbs full duplex

misschien heb je er wat aan
suces jaber.

Sorry, ik heb niet veel verstand van computers. Kan je misschien iets precieser uitleggen hoe ik te werk moet gaan, om deze instellingen te veranderen. Waar en hoe etc?

Bedankt

kan iemand nog ff reageren?

Is er dan echt niemand op dit zo helpvolle forum die mij een beetje op weg kan helpen?... Ik ben namelijk nog steeds bij het begin ? :confused:

.........

Is iedereen opeens verdwenen? Waar zijn alle o zo hulpzame mensen gebleven ? ;) :confused: :confused: :8-0: Ik kom er niet uit jongens ? :evil:

hi, ik zal niet zeggen dat ik je kan helpen, maar heb wel hetzelfde probleem. Ik heb namelijk een netwerk tussen 2 computers. De host computer heeft als besturingssysteem Win XP en mijn eigen comp heeft Win98SE. Ik heb wel een netwerk, kan alleen het netwerk niet doorzoeken en heb geen internet. Kan jij wel je netwerk doorzoeken? Dus van de ene comp de ander comp in??

En had je die ip gegevens gevonden??

Zou je even kunnen kijken wanneer je dit doet:

start
uitvoeren
cmd

dan vul je ping (naam andere pc)

Dus stel de hoofdcomputer heet A en de tweede computer heet B, dan vul je bij computer a "ping A" in. Wanneer jij hier krijgt te zien dat het doel niet bereikbaar is, heb je idd een fout in je TCP/IP protocool.

Ik ben benieuwd of jij dan hetzelfde te zien krijgt als ik en wie weet kunnen we mekaar helpen??? Want ik vermoed dat ik wel een fout in mijn TCP/IP heb, maar geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Hoor wel van je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan