Wel verbonden met netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo allen,

Sinds eergister kamp ik met een probleem waar ik niet weer vanaf kom. Ik heb van alles geprobeerd, maar het mag niks helpen. Ik heb hier thuis een vaste computer staan die met een zogenaamde USB-wifi ontvanger contact heeft met het draadloze netwerk. Maar sinds gisteren wil de computer geen internet meer ontvangen, maar wel verbinding met het netwerk. Ik heb al geprobeerd alle software voor de WIFI ontvanger te herinstalleren, het modem aan/uit te zetten alsmede de instellingen van mijn vaste computer te vergelijken met de andere computers die binnen het netwerk wel naar behoren werken, maar niks mag baten.
Ik hoop dat iemand me hier de gouden tip kan geven!

Hoi,
Zou handig zijn als je wat meer info geeft over de wifi dongle (merk/type) welk besturingssysteem enz.
Probeer de dongle eens op een andere pc uit en haal het stroomstekkertje +/- 30 sec. van het modem/router los.
Helpt dat niet dan kan het een hardwareprobleem v.d. dongle zijn, hoe oud is hij? Die dingen kunnen n.l. erg heet worden.

Maar natuurlijk, ik maak gebruik van de wifiadapter: EW-7711UAn V2 van Edimax. Ik heb gisteren van de fabrikant de nieuwste driver ontvangen en geprobeerd, maar dit lost niks op. Ik draai Windows 7 Home Premium. De dongel is ongeveer 9 maand oud, en heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat hij warm werd.
Ik ga straks even proberen om via mijn laptop en de dongel internet te krijgen. Dank zover...

Dat werkt nog wel... ik plaats dit bericht dankzij de dongel verbonden aan mijn laptop. De gewone wifi staat uitschakelt. Er gaat dus vast iets software matigs mis

YES! Geen idee hoe ik het nu precies voor elkaar heb gekregen, maar na een harde reset van het modem + verwijdering van rare blokkade uit zijn firewall + het vernieuwen van mijn ip adres op de vaste computer (via ipconfig/ip release + renew). Hopelijk blijft het achterwege nu...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan