Wel wekgroep maar niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Heb mijn hoofd PC de naam van de werkgrope THUIS gegeven. Zo ook een aantal andere PCs

Als ik in de werkgroep kijk zie ik alle pc's behalve de hoofd pc.

Wat is er verkeerd ?

Als ik op IP zoek ja dan vind ie hem wel maar dat is niet het doel van een en dezelfde werkgroep naam

Alle PC'S XP Pro.
 
Firewall

Heb je de (software) firewall ingelicht over het bestaan van het netwerk?

Han
 
Kijk eens of je firewall het netwerk wel 'gezien heeft' op jouw pc.
of
Heb je een eigen firewall..... staat Windows firewall misschien aan? Zet deze dan uit.
start/uitvoeren/services.msc bijna onderaan. Uitschakelen en stoppen.

Staat het delen misschien uit op de hoofd pc?
 
Laatst bewerkt:
Heel raar de firewall Win XP stond an (nooit geweest). Deze uitgezet en opnieuw gestart maar dan stat de hoofdpc nog altijd niet bij de werkgrope.

Ja is wel gedeeld anders zou ik op basis van het ip adres de map gedeelde docs ook niet kunnen bereiken.

blijft raar.
 
Wat ook raar is.....is had hier een lijst met service neergezet :confused:
Goed, opnieuw:

Controleer op dezelfde manier als boven even de volgende services en kijk of ze gestart en automatisch staan.

Application Layer Gateway
Computer browser
Network connections
Network location awareness
Server
Verbindingsbeheer voor Ras
 
Al deze services zijn gestart sommige automatisch behalve de eerste.

Die heb ik nu gestart maar at maakt de hoofdpc nog niet zichtbaar in werkgroep thuis.
 
Draai eens nogmaals de netwerk wizard op de pc die niet in het netwerk herkent wil worden en start opnieuw op.

Wel iets gedeeld staan op die pc?
 
Heeft nu (waarscijnlijk door fout van mijzelf) de werkgroep naam gekregen WORKGROUP.

Maar daar is de hoofpc met naam MAIN niet zichtbaar. Dus de werkgroep wel maar de PC zelf niet.

Ja ik deel de map gedeelde docs (handje) alsmede de cardreader zodat de cards ook leesbaar zijn van andere PC's

Verder 2 printer gedeeld en dat werkt allemaal.

Dus resumerend denk ik te mogen zeggen "waarom is de pc(naam) niet zichtbaar ? ".
 
Ikke niet begrijp.:eek:

Hebben ze alledrie nu wel dezelfde werkgroepnaam of heeft degene die je hoofdpc noemt een andere?
Moeten allemaal wel dezelfde werkgroepnaam hebben.

Zo ja, nogmaals die wizard draaien, zo nee, nogmaals die wizard draaien, liefst op allemaal.

Heb er hier ook een aantal staan, waarvan er twee 24/7 draaien en een paar game/workstations en heb dit probleem ook vaak gehad, rare windows.

Kun je overigens wel pingen naar die andere pc/pc's?, kun je ook met de naam van de pc/pc's doen.

Zoniet, dan zit er een kink in de kabel.

Hangen ze allemaal aan een dhcp server.
 
Ze hebben nu allemaal dezelfde naam, pingen kan, op basis van het ip adres *.*.*.15 kan ik hem wel vinden alleen hij verschijnt niet in de werkgroep en is dus niet automatisch zichtbaar, je maar er steeds naar zoeken.

Op zih\ch geen megaprobleem maar het zou mooier zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan