wel WiFi geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een Android Smartphone. Ik kan wel WiFi gebruiken maar geen internet. Ik heb wel bij de instellingen WiFi aanstaan en ook staat bij Datagebruik Mobiele gegevens aan. Maar als ik dan weer bij Instellingen kom staat achter datagebruik geen balkje met Aan of Uit. Wat kan hier aan de hand zijn?

Groetjes
Juul

Er is weinig informatie in je startposting:
a. Praat makkelijker als we ook merk + type smartphone weten.
b. Mobiel datagebruik kan pas gevuld worden als je ook mobiel Internet op je telefoonabonnement hebt. Ik vermoed dat jij alleen kunt Internetten via Wifi, dus geen mobiel data-abonnement bij je telefoon hebt. Klopt dat?
Indien je wél ook mobiel Internet in je abonnement hebt: Werkt dat wel? Dus als je Wifi uitschakelt, dan kun je wel internetten op je smartphone?
c. Ik neem aan dat die smartphone verder niet softwarematig 'verbouwd' is, dus dat je er geen jailbreaking/rooting etc. op hebt uitgevoerd?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Staat je netwerkmodus ook op GSM/WCDMA (auto) en niet per ongeluk op alleen GSM?

Zet datagebruik uit als je geen abbo hebt of bliep of whatever.
Zowiezo is datagebruik zonde als je wifi hebt...

Probeer de basis van de oude technieken van internet router die niet werkt.
Trek de stekker er 10 seconden uit en druk m er dan weer in.
Dit werkt tenminste altijd bij mij als ik internet problemen heb.

Beste mensen, ik ben eruit. Ik had via instellingen, Dataroaming en/of Gegevensgebruik tijdens roaming aan moet zetten en bij mobiel datanetwerk en bij APN ‘internet.tele2.nl’ in moeten vullen.

groetjes
Juul

Je startposting praat over "internet". Pas nu is duidelijk dat je bedoelt dat "mobiel internet" niet werkt.
De startposting geeft het idee dat je wel kunt verbinden met je Wifi netwerk maar (daarna) niet kon surfen etc. op Internet (via Wifi dus).
Graag de volgende keer/keren je vragen duidelijker stellen, dan hoeven er geen verzoeken om extra informatie te worden gedaan etc.

Verder mooi dat je het probleem gevonden hebt. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan