welk 17" TFT scherm adviseren jullie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronspeld

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
Wil zo'n scherm kopen, maar weet absoluut niet waar ik op moet letten.

Welk scherm kunnen jullie aanbevelen en waarom ?

Wat zijn belangrijke zaken om in de gaten te houden bij de aanschaf

Bedankt alvast voor de reakties

aanwezige dode pixels en het dode pixels beleid van de fabrikant.

Allerbelangrijkste is om IN de winkel het scherm aan te laten sluiten en zowel op zwarte, witte en gekleurde achtergrondschermen te kijken of er dode pixels zijn. Als je thuis bent en je ontdekt er 1 of twee dan krijg je je geld never meer terug, in de winkel zeg je gewoon : "Ik hoef deze niet".

Verder wordt er over TFT's een heel verhaal opgehangen over verversingssnelheid en het niet aan kunnen van bepaalde "snelle" games. Geloof mij : da's kul. De huidige generatie TFT's kan snelle games prima aan. Zelfs de mijne kan het al aan en deze is inmiddels al weer 2 jaar oud.................

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
Zelfs de mijne kan het al aan en deze is inmiddels al weer 2 jaar oud.................

Mag ik weten welk Merk + Type beeldscherm jij gebruikt?:rolleyes: Ben namelijk ook wel geinteresseerd in een TFT'tje :D (niet dat ik bedoel dat ik die van jou wel wil kopen, maar dan weet ik iig welke wel goed is)

kijk eens naar het drukknopje "systeem" ........... rechts naast het woord "profiel"

wat is de ernst van 1 dode pixel ?

Ik kan een 17" scherm kopen van NEC met 1 dode pixel.

Normaal is de prijs 480,- maar ik kan hem met deze ene dode pixel krijgen voor 299,-

hij zit aan de linkerkant 3 cm van links en 7 cm van boven.

Kan dit kwaad ?? Het lijkt me toch dat je 1 pixeltje nauwelijks ziet met het blote oog ?

Ik vind het wel een aantrekkelijk aanbod, of is het toch beter om het niet te doen ?

Geplaatst door gast0225
kijk eens naar het drukknopje "systeem" ........... rechts naast het woord "profiel"

Logisch :o

NIET DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry dat ik zo "schreeuw".

Lees / raadpleeg Google en ook mijn ervaring :

die ene dode pixel stoort je NU nog niet. Als je echter dag in dag uit op je pc aan het werk bent dan trekt/ trekken je oog / ogen na enige tijd alleen nog maar naar die ene dode pixel en voordat je het weet irriteer je je niet meer aan die dode pixel, maar word je "knettergek" van 't ding.

Geloof me, toen ik nog jong en onervaren was op TFT gebied is het mij overkomen ;) :D . Lees voor de "grap" eens wat reacties van mensen als je binnen Google raadpleegt.

Woorden als "superirritant", "stapelgek", etc. etc. lees je dan bij TFT's met een of meerdere dode pixels.

Echter, er is ook een andere kant van de medaille :
zelf zit ik heel erg veel achter de pc en dan gaat zoiets natuurlijk veel eerder en wellicht ook meer spelen dan wanneer je als pc'er hooguit een kwartier of een halfuurtje per dag achter je pc zit. Het hangt dus een beetje van het gebruik af in hoeverre die dode pixel ook echt een "probleem" gaat worden.

Daarnaast speelt het fabrikantbeleid ook nog een grote rol :

mij overkwam met mijn TFT 't volgende :
in de winkel weliswaar uit laten pakken en aan laten sluiten, maar kennelijk toch niet goed genoeg gekeken, want bij thuiskomst en na aansluiting bleek dat er 2 dode pixels in zaten (zwarte).

Globaal geraadpleegd op Google waarbij ik tot de conclusie kwam dat ik het kon "schudden", twee dode pixels vielen niet onder de garantie van Philips (dacht ik!)

Na 2 maanden van toenemende irritatie had ik toevallig telefonisch contact met Philips over een heel ander product (zomaar een technisch vraagje). Terloops noemde ik mijn klacht waarop men mij adviseerde toch eens met de afdeling TV's / monitoren van Philips te bellen.

Aldus geschiedde en wie schetst mijn verbazing ? De twee dode pixels vielen WEL onder de garantie. Reden / oorzaak ?

Philips hanteert / hanteerde voor MIJN type monitor TOEN het volgende beleid :

een of enkele gekleurde dode pixels vielen NIET onder de garantie,
een of enkele witte pixels vielen eveneens NIET onder de garantie, maaaaaaaaaaar,

1 of meerdere dode ZWARTE pixels vielen ALTIJD onder de garantie. Philips garandeerde bij mijn type monitor 0 dode ZWARTE pixels (op een wit scherm zoals bijv. in Word). Bij toch zo'n overleden pixel volgde omruiling en idd. had ik 3 dagen later een splinternieuwe monitor !

Moraal van dit verhaal ? Per fabrikant verschillen de dode pixel garantiebepalingen en zelfs binnen 1 merk / fabrikant, KUNNEN de garantiebepalingen qua dode pixels per TYPE monitor verschillen.

Succes met je beslissing !

ps. de lokatie van jouw dode pixel is trouwens redelijk "beroerd" :
elk Word document en met name iedere nieuwe regel die je typt, begint zo'n beetje op de plek waar de pixel zit ;) , m.a.w. na iedere "return" zit je naar die pixel te koekeloeren.
Hetzelfde geldt voor Excel.............. ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt je hebt me overtuigd

Bedankt voor dit verhaal.

Ik dacht zelf nl dat je na verloop van jaren ALTIJD met dode pixels te maken zult krijgen.

Ik dacht dus: "wat maakt dan die ene nog uit"
als je er over een paar jaar misschien wel vijf hebt.

Welk merk scherm kun jij me aanbevelen dan?

ik was me aan het orienteren op LG, Iiyama en Samsung.

Wat zijn volgens jou de beste keuze's?

Ik zou gewoon wachten totdat ze die dode pixel probleem hebben opgelost.
Ik vind het van de zotte dat je meer moet betalen voor de garantie op dode pixels... laten ze mij gewoon een degelijk produkt leveren...

ik waag mij niet aan een advies over een TFT scherm, ze zijn alle goed of slecht, net zoals je wilt.

Raadpleeg vooral Google !

volgens mij kun je beter niet kopen

Kopen kun je beter uitstellen als je alle negatieve berichten op Google leest.

Volgens mij moet de techniek nog behoorlijk verbeteren wil het interessant zijn zo'n scherm te kopen.

Ik wil nu best 4 a 500 euro investeren in zo'n scherm, maar dan wil ik er wel een jaar of 5 mee kunnen doen. zoals ik nu kan zien ontkom je niet voor zo'n lange periode aan dode pixels.

De garanties die de fabrikanten geven (14 dagen, soms 30 dagen) zegt eigenlijk al genoeg dat de techniek nog verbeterd moet worden.

Ik wil voor zo'n investering eigenlijk gewoon 3 jaar lang dode pixel garantie hebben, en niet een paar weken.

Kortom: Ik stel mijn aankoop nog maar een jaartje of wat uit, totdat er een echt goed scherm te krijgen is

oh, maar dan ben ik niet helder geweest in een eerder bericht :

op mijn Philips Brilliance 180P zit 3 jaar volledige garantie, inclusief de dode zwarte pixel garantie (voor 3 jaar).
Alleen wanneer ik een dode witte of gekleurde pixel tref, heb ik pech.

Wat de techniek betreft : ik weet zo gauw niet meer wanneer en waar ik het gelezen heb, maar er zijn al TFT's te koop waarvan de fabrikant gewoon 100% 3 jaar lang garantie verleent, OOK op dode pixels in welke vorm dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan