NIET DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sorry dat ik zo "schreeuw".
Lees / raadpleeg Google en ook mijn ervaring :
die ene dode pixel stoort je NU nog niet. Als je echter dag in dag uit op je pc aan het werk bent dan trekt/ trekken je oog / ogen na enige tijd alleen nog maar naar die ene dode pixel en voordat je het weet irriteer je je niet meer aan die dode pixel, maar word je "knettergek" van 't ding.
Geloof me, toen ik nog jong en onervaren was op TFT gebied is het mij overkomen

. Lees voor de "grap" eens wat reacties van mensen als je binnen Google raadpleegt.
Woorden als "superirritant", "stapelgek", etc. etc. lees je dan bij TFT's met een of meerdere dode pixels.
Echter, er is ook een andere kant van de medaille :
zelf zit ik heel erg veel achter de pc en dan gaat zoiets natuurlijk veel eerder en wellicht ook meer spelen dan wanneer je als pc'er hooguit een kwartier of een halfuurtje per dag achter je pc zit. Het hangt dus een beetje van het gebruik af in hoeverre die dode pixel ook echt een "probleem" gaat worden.
Daarnaast speelt het fabrikantbeleid ook nog een grote rol :
mij overkwam met mijn TFT 't volgende :
in de winkel weliswaar uit laten pakken en aan laten sluiten, maar kennelijk toch niet goed genoeg gekeken, want bij thuiskomst en na aansluiting bleek dat er 2 dode pixels in zaten (zwarte).
Globaal geraadpleegd op Google waarbij ik tot de conclusie kwam dat ik het kon "schudden", twee dode pixels vielen niet onder de garantie van Philips (dacht ik!)
Na 2 maanden van toenemende irritatie had ik toevallig telefonisch contact met Philips over een heel ander product (zomaar een technisch vraagje). Terloops noemde ik mijn klacht waarop men mij adviseerde toch eens met de afdeling TV's / monitoren van Philips te bellen.
Aldus geschiedde en wie schetst mijn verbazing ? De twee dode pixels vielen WEL onder de garantie. Reden / oorzaak ?
Philips hanteert / hanteerde voor MIJN type monitor TOEN het volgende beleid :
een of enkele gekleurde dode pixels vielen NIET onder de garantie,
een of enkele witte pixels vielen eveneens NIET onder de garantie, maaaaaaaaaaar,
1 of meerdere dode ZWARTE pixels vielen ALTIJD onder de garantie. Philips garandeerde bij mijn type monitor 0 dode ZWARTE pixels (op een wit scherm zoals bijv. in Word). Bij toch zo'n overleden pixel volgde omruiling en idd. had ik 3 dagen later een splinternieuwe monitor !
Moraal van dit verhaal ? Per fabrikant verschillen de dode pixel garantiebepalingen en zelfs binnen 1 merk / fabrikant, KUNNEN de garantiebepalingen qua dode pixels per TYPE monitor verschillen.
Succes met je beslissing !
ps. de lokatie van jouw dode pixel is trouwens redelijk "beroerd" :
elk Word document en met name iedere nieuwe regel die je typt, begint zo'n beetje op de plek waar de pixel zit

, m.a.w. na iedere "return" zit je naar die pixel te koekeloeren.
Hetzelfde geldt voor Excel..............