Welk 4k gaming monitor zou u aanraden en waarom elk suggestie is welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wazaaa

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Ik heb net een pc samengesteld en besteld.
Maar nu is de vraag wat voor een soort monitor ik zou kopen.
De maximum budget is 800 Euro.
Heb zelf al rondgekeken maar kom er echt niet uit.
Hieronder een aantal monitoren die ik heb uitgezocht maar niet de keuze kan maken.
Ze hebben allemaal 1ms reactie tijd en zijn volgens mij UHD.
Zou de nadruk bij 1 ms moeten liggen bij een scherm of niet ????

1.Asus PB287Q Zwart
2.Samsung U28E850R Zwart
3.Iiyama ProLite B2888UHSU-B1 Zwart
4.Acer Predator XB280HKbprz Zwart

Laatst bewerkt:
Hallo,

De MS is niet zo van belang omdat dit gewoonweg niet te zien is, we hebben het over milisecondes. Wat van belang is, is het aantal frames wat per seconde kan worden weergeven. Dus de aantal hertz.
In het algemeen staat 1Mhz tot 1FPS. Vanuitgaand dat sommige games nog wel is ernorme droprates kunnen hebben. Zou je het liefst een gemiddelde FPS van 80 willen hebben oftewel 80 Hertz.

Deze beeldschermen bestaan niet, enkel 120 mhz. Maar als je dan ook nog is Ultra HD resolutie wilt, ga je naar beeldschermen van 3000 euro kijken. Je hebt ook nog een middenmood van 75Hz, wat eigelijk ook al ruim voldoende is. De kosten zijn iets hoger dan de 800 euro die je in gedachten had, word 1100 euro. Maar ga je zeker erg veel plezier aan beleven en de komende 5 jaar ben je zeker dat je geen nieuw scherm hoeft aan te schaffen.

http://tweakers.net/pricewatch/461702/philips-brilliance-bdm3275up-zwart/specificaties/

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb zelf de IIyama prolite b2888 uhsu-b1 en ben er tevreden mee kan altijd beter en duurder maar voorlopig heb ik een beeld die mij prima bevalt.

Bedankt voor de reacties. Ik ga toch maar voor een 24 of 27 inch scherm welke zou u aanbevelen tot een budget tot 800 euro.

Hoi,

Ik begrijp dat je geen 4k scherm wilt dan is 800 euro wel een beetje overtrokken lijkt mij maar welke maat heeft je voorkeur want zit toch wel verschil tussen, en misschien kan je aangeven waarom geen 4k

Mijn budget is zo veel maar het mag ook een scherm van 200 euro zijn dan bespaar ik gewoon. Maar het mag ook een 4k scherm zijn die om en nabij 700 kost. En mijn voorkeur heeft 27 inch mag groter en of kleiner zijn maar de voorkeur gaat uit naar een 27 inch.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan zou ik voor die ene inch verschil de Iiyama zoals eerder geopperd nemen heb je monitor die toch op de toekomst gericht is .

Inderdaad ik ga voor de iiyama prolite bedankt voor de advies.

ik heb de iiyama gekocht die jij hebt aangeraden en het bevalt me wel alleen welke aansluitingen gebruik jij ?

Er zit 1 vies groen puntje als ik hem aanzet wat is dat ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Groen puntje is een slechte pixel weet niet waar je hem gekocht heb ik zou hem terug brengen

Heb hem bij Azerty gekocht en heb hem ook vandaag terug gebracht volgende keer test ik het voordat ik het scherm meeneem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan