Welk access point?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdibulk

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Hey,

heb een vraag heb sinds kort 100MBs internet en zou dit graag ook draadloos willen kunnen gebruiken. Werk nu met een b/g accesspoint maar dit levert veel verlies op. Ik heb 2 laptops met een WIFI n adapter, maar hiernaast ook nog 2 laptops, 2 mini-pc en een tv met B/G.

ik ben dus opzoek naar een access point, die beide signalen door kan geven. maar zou niet weten waar ik precies op moet letten. heeft iemand een idee over welke ik zou moeten aanschaffen?

Hoi,

Probleem is dus dat je dan alleen met die twee laptops met Wireless-N het gewenste resultaat bereikt ..... áls je het al bereikt.

Wireless-N routers ondersteunen ook B/G (soms moet je het instellen); maar wanneer er draadloos-G apparaten aangesloten zijn, schakelen routers vaak ook voor de N-verbinding weer terug naar G.
Wil je dus overall met wireless-N kunnen werken dan moet je de andere pc's computers ook voorzien van wireless-N kaarten (al of niet ingebouwd)

Hey,

Ik had al begrepen dat ik alleen met de wireless-N laptops het gewenste resultaat kon bereiken.

Maar ik zag dat er ook Accesspoints zijn die met dual band kunnen werken. In feite zou het natuurlijk ook gewoon een router kunnen zijn die ik dan als accesspoint instel.

ik zou ook inderdaad usb adapters kunnen kopen voor de pc's. ik zit dan alleen nog met me tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan