Welk adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierm010

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Hallo,

ik kamp met het volgende probleem.

Ik gebruik MO 2003. Ik heb gebruik mijn contacten.Namen etc zijn ingevuld. Nu doet zich het volgende voor.Als ik een nieuwe e-mail wil maken en op "Aan"klik komt er geen adrreesboek oid naar voren. Als ik klik op namen weergeven dan staat daar ook niks ingevuld.

Ik weet letterlijk niet waar ik het zoeken moetmar ik wordt er gek van
:evil:

Klik in Outlook op de knop van het Adresboek in de werkbalk (de knop met het 'boekje' in de standaardwerkbalk).
Kies in dit venster: menu Extra > Opties;
Kies bij 'De volgende adreslijst eerst weergeven' voor Contactpersonen.
Kies bij 'Persoonlijke adressen plaatsen in' ook voor Contactpersonen.

Heb je deze optie niet, klik dan op Toevoegen en kies hier eerst Contactpersonen.

Geplaatst door Vecom
Klik in Outlook op de knop van het Adresboek in de werkbalk (de knop met het 'boekje' in de standaardwerkbalk).
Kies in dit venster: menu Extra > Opties;
Kies bij 'De volgende adreslijst eerst weergeven' voor Contactpersonen.
Kies bij 'Persoonlijke adressen plaatsen in' ook voor Contactpersonen.

Heb je deze optie niet, klik dan op Toevoegen en kies hier eerst Contactpersonen.

Ha Teun,

ik begon al bijna te juichen....helaas.Als ik klik bij 'De volgende adreslijst eerst weergeven' voor Contactpersonen komt er niks naar voren. De tweede stap werkt ook niet, het veld blijft leeg.

:8-0: :8-0: :8-0:

Ok,

Controleer het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen en vervolgens op Eigenschappen.
Tabblad Adresboek van Outlook.
Staat er een vinkje bij 'Deze map weergeven als e-mailadresboek?
Zo nee, plaats het vinkje.
Zo ja ........
Moeten we verder kijken

Geplaatst door Vecom
Ok,

Controleer het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen en vervolgens op Eigenschappen.
Tabblad Adresboek van Outlook.
Staat er een vinkje bij 'Deze map weergeven als e-mailadresboek?
Zo nee, plaats het vinkje.
Zo ja ........
Moeten we verder kijken

dat wordt dan verder kijken want ik kan niks aanvinken....
Ik heb een screenshot gemaakt en naar je gemailed.

Volgende optie:

Kies menu Extra > Emailaccounts.... > Nieuwe adreslijst of - boek toevoegen
Volgende
Keuze: Extra adresboeken (en dus NIET ldap)
Volgende
Type: Outlook adresboek
Voltooien

Afsluiten en opnieuw outlook starten.

Helemaal goed......nog een vraag.Nu krijg ik een lijst waar niet alleen de e-mailadressen staan, maar ook fax etc. Dus bijvoorbeel';

Maarten Bierman 12345@hotmail.com
Maarten Bierman 04123-56789

je moet dan met de schuifbalk opzij scrollen om te zien of je dus het e-mailadres aanklikt of een faxnummer oid. Weet je daar ook toevallig nog de ultieme oplossing op?

Groet en alvast enorm bedankt!

Ja dat klopt. Zodra je het veld Fax thuis, Fax werk of Andere Fax gebruikt, wordt de naam tweemaal vermeld, en wel eenmaal voor het verzenden van berichten naar een mailadres én eenmaal voor het verzenden naar een faxnummer.
Binnen netwerken en breedbandverbindingen werkt dit laatste echter veelal niet, maar wel via een 'gewone' (zeg klassieke ofwel antieke) modemverbinding.
Je kunt dit omzeilen door het faxnummer bijvoorbeeld onder te brengen in het 'telefoonveld' Thuis 2, of Werk 2.
En anders moet je er helaas mee leven ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan