Welk alternatief voor teamviewer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitroray

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Hallo beste mensen!
Ik heb de oude computer van mijn moeder hier nu naast mij staan,
Deze draait als server voor het downloaden (films, muziek)
Maar.. Ik bestuur hem via TeamViewer, nu vind ik dit niet zo snel gaan en ja ik weet dat er een soort van switch bestaat, maar ik wil dus remote control, die beter is dan TeamViewer, geen rAdmin, en al helegaar geen LogMeIn. (Ik doe dit via LAN, dus heb 100 MB/s)
Heeft iemand een ideetje hiervoor ?
Het is niet echt een pittig dnigetje, maar een;

- AMD ATHLON 1800+
Kloksnelheid: 1.15 GHz, 1.00 GB

-Opgelost door "lokoloko"-
Ook heb ik een probleem, als hij moet restarten na updates bijvoorbeeld, dan komt het probleem:

-In het begin laat mijn pc altijd 2 besturingssystemen zien:
-Windows XP Professional (NL)
-Windows XP Professional (NL)

Nu wil ik dat hij automatisch de 2e kiest, want de eerste bestaat niet. Werkt niet, zal nooit werken ook.
Ik wil dit bericht helemaal niet meer zien als het kan :)

-Opgelost door "lokoloko"-

En.. Ik wil dat Windows automatisch inlogt als:
Admin

Ja hier staat een wachtwoord op. Maar die mag eraf als het moet :thumb:
Ook wil ik Windows laten herstarten via bijvoorbeeld een register waarde of zoiets ( om de 24 uur )

Met Vriendelijke Groet, en een aspirientje voor het kraken van jullie hersenen,

Nitro :)

Laatst bewerkt:
Rechtsklik op ''deze computer'' en kies voor eigenschappen, opstart en herinstellingen dan ga je naar. zie foto

1%283%29.jpg

Als je eenmaal boot.ini kladblok voor je hebt en dat ziet er zo ongeveer uit:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Veeg alles uit en vul daar in (letterlijk hoe het hieronder staat) sla het op en start daarna opnieuw op:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Laatst bewerkt:
Kom ik vanavond even op terug, moet weg

rotate1.gif

Ahh, Dat zou erg fijn zijn, ik zit heel misschien ook te denken aan zo'n switch,
Zo'n apparaatje waarop je je muis toetsenbord en beeldscherm op aansluit, en die heeft dan 2 outputs.. Ben de naam vergeten.. Die gebruiken dan ook geen CPU,.. Dat zou wel erg fijn zijn :)

ok die is niet zo heel erg moeilijk,maar dan moet je wel een wacht woord gebruiken bij je account. (wellicht dat het ook zionder kan, maar dan moet je maar even testen.
IK ga er even vanuit dat je "SERVERTJE' win xp draait.
ga naar start alle programma's (of programma's) bureauasseccoires geplande taken.
daar kies je voor nieuwe taak aanmaken. volg de wizard en klik op bladeren zoek in de map c:\windows\system32 naar het programma shutdown.exe. (komt vanzelf naar boven als je de map selecteerd en in het bestandsnaamveld shut invoerd.) volgende veld dagelijks aan vinken
dan de tijd waarop je wil herstarten of afsluiten. Dan wordt er in het volgende scherm gevraagd om een wacht woord.... ik weet dus niet of het werkt als je het wachtwoord niet invuld maar het is te proberen. In het veld daaropvolgend kun je op voltooien drukken, maar dat doe je niet voordat je het vinkje bij geavanceerde eigenschappen hebt aan gezet. Dan krijg je een scherm waarbij je in de string achter uitvoern het volgende hebt staan C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe
Deze regel vul je aan met SPATIE -r voor een reboot of SPATIE -s uitschakelen de optie SPATIE -f zou ik er altijd bij zetten omdat hij het afsluiten dan forceerd ongeacht of er programma's open staan.
let op dan je achter elk nieuw commando een spatie gebruikt. voor een reboot wordt het dus: C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -r -f
voor alle opties in het shutdown commando kun je kijken in een dos scherm.
start uitvoeren cmd enter
op de prompt voer je dan in : shutdown /?
dan krijg je een overzicht met diverse optie's
suc6

ok die is niet zo heel erg moeilijk,maar dan moet je wel een wacht woord gebruiken bij je account. (wellicht dat het ook zionder kan, maar dan moet je maar even testen.
IK ga er even vanuit dat je "SERVERTJE' win xp draait.
ga naar start alle programma's (of programma's) bureauasseccoires geplande taken.
daar kies je voor nieuwe taak aanmaken. volg de wizard en klik op bladeren zoek in de map c:\windows\system32 naar het programma shutdown.exe. (komt vanzelf naar boven als je de map selecteerd en in het bestandsnaamveld shut invoerd.) volgende veld dagelijks aan vinken
dan de tijd waarop je wil herstarten of afsluiten. Dan wordt er in het volgende scherm gevraagd om een wacht woord.... ik weet dus niet of het werkt als je het wachtwoord niet invuld maar het is te proberen. In het veld daaropvolgend kun je op voltooien drukken, maar dat doe je niet voordat je het vinkje bij geavanceerde eigenschappen hebt aan gezet. Dan krijg je een scherm waarbij je in de string achter uitvoern het volgende hebt staan C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe
Deze regel vul je aan met SPATIE -r voor een reboot of SPATIE -s uitschakelen de optie SPATIE -f zou ik er altijd bij zetten omdat hij het afsluiten dan forceerd ongeacht of er programma's open staan.
let op dan je achter elk nieuw commando een spatie gebruikt. voor een reboot wordt het dus: C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -r -f
voor alle opties in het shutdown commando kun je kijken in een dos scherm.
start uitvoeren cmd enter
op de prompt voer je dan in : shutdown /?
dan krijg je een overzicht met diverse optie's
suc6

Prachtig gewoon Rolf,
Het werkt PERFECT!! :D

Ben er helemaal blij mee :D Harstikke bedankt!

-EDIT-
Heb nog een klein probleempje. Hij logt mij niet vanzelf in, En dat zou ik wel graag willen..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan