welk antivirusprogramma is aan te raden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Ik dacht dat een gratis antivirusprogramma, zoals AVG, Anitivir goed genoeg zijn voor de beveiliging, maar ik hoorde laatst iemand zeggen dat deze niet zo veilig zijn, wanneer je bankiert via de PC.

Ik hoor ook over een uitgekleedde Norton, namelijke Symantec Antivirus, die het systeem niet zo zwaar belast, is dat veilig genoeg?

Ik hoor van alles, maar welke Helper weet het echt en kan mij advies geven?

groet,

Robin
:)

Persoonlijk gebruik ik al jaren NOD32 en ben daar zeer tevreden mee. Gebruikt ook maar heel weinig systeembronnen en heeft tot nu toe geen virus gemist. :thumb:

AVG is prima ook als je bankiert en ook Avast voldoet prima. Klinkklare onzin dus !!
Zelf ook opletten kan geen kwaad.Maar gebruik gerust AVG en als iemand nog eens zoiets zegt vraag dan eens waar dat op berust en of ze dat willen onderbouwen. En dat uitgeklede virusprogramma van Symantec bestaat ook niet!

Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor de snelle reacties.
Hiermee is mijn vermoeden bevestigd dat AVG goed genoeg is voor mij.

groet,

Robin
:thumb:

Norman is aan te raden.
Dit pakket is niet zwaar. maar helpt zeer goed. Werk al 4 jaar met Norman. alle 4 jaren positief. Maar het blijft uiteraard een keuze van jezelf. Maar het is een aan te raden pakket.

Je zou eens kunnen kijken op http://www.av-comparatives.org/

Daar wordt een onafhankelijke test gedaan en niet alleen gekeken naar aantal gevonden virussen, maar ook naar snelheid, vals alarm en CPU gebruik.

Daar gaan veel groterescanners nl de fout in omdat ze óf je systeem nog zwaarder belasten dan een virus zou doen (bv Norton ;) ), óf traag zijn met scannen (GData), of geen proactieve detectie hebben (virussen als zodanig herkennen voordat er een update uitgebracht is)

Vooral dat laatste is van belang. Want wat heb je aan een goede virusscanner als deze volledig afhankelijk is van de updates van de leverancier en de snelheid waarmee die verspreidt worden.

Als je in de test kijkt dan zie je bv dat AVG redelijg goed scoort op aantal virussen en weinig vals alarm, maar dat deze wel 75% van de virussen die nog niet in zijn database staan, doorlaat.

NOD32 laat maar 29^van de nog niet herkende virussen door. De enige die op dat punt beter scoort is Antivir, maar die scoort dan op andere punten laag vanwege het grote aantal malen vals alarm (waarbij een programma als virus wordt gezien terwijl dit niet zo is)

Vandaar mijn keuze voor NOD.
:)

Laatst bewerkt door een moderator:
@buick

Heb je dit wel eens gelezen.

Please link ONLY to our main site www.av-comparatives.org and not to the other subpages.
It's forbidden to use/provide our test results/documents on other sites without our permission.
If you find anything on other sites, please inform the forum/site admin to remove it.

@buick

Heb je dit wel eens gelezen.

Please link ONLY to our main site www.av-comparatives.org and not to the other subpages.
It's forbidden to use/provide our test results/documents on other sites without our permission.
If you find anything on other sites, please inform the forum/site admin to remove it.

Inderdaad niet gelezen :o
schaam mij diep :shocked::D

of de tests van av-compare wel zo clean is dat betwijfel ik...
Bovendien ; de gecontroleerde lab tests is wat anders dan wat je in de dagelijkse praktijk doet.
Als het op een simpel vergelijk aan komt is het vrij simpel.

NOD32 is zeer licht en bied goede resultaten.

Panda bied meerdere producten die wat zwaarder zijn maar goed beschermen , leuk voordeel is dat je de producten uit de panda lijn legaal op 3 machines mag draaien.

Kaspersky is voor mij de overduidelijke winaar.
Het ziet meer dan wie dan ook , bied elke 2 uur updates ( en dus niet zoals anderen alleen de mogelijkheid er toe die vervolgens niets toevoegd... ) en is niet te zwaar.
===
De afraders.
Alles van norton. Veels te duur , veels te veel systeembelasting en het ziet veels te weinig.
Alles van mcaffee. Prijzig, de meeste versies graven zich veels te diep in en ook deze pakketten maken hopeloos veel slippertjes.
===
In de serie: gratis en voor niks.

avg ; heel behoorlijk product wat niet te zwaar is maar een groot aantal 'bekende namen' breekt zonder enige moeite door de bescherming heen...

Avast ; Zwaarder en dieper aanwezig dan avg maar bied ook een heel behoorlijke bescherming. Ook dit programma kent echter een aantal zwakke punten welke door een aantal grote namen redelijk eenvoudig te omzeilen is.

av-comparatives.org is één van de weinige onafhankelijke testsites, dus die kun je rustig vertrouwen. :)

Dat is ook precies de ervaring heb als ik bij mensen thuis kom om de pc na te kijken omdat deze "ontzettend traag" is.

Meestal haal ik dan eerst (met toestemming) Norton eraf en laa tzien hoeveel snelheidswinst er dan al gehaald is en daarna zet ik NOD32 erop en laat ik ze ook zien dat in veel gevallen, ondanks Norton, hun systeem geïnfecteerd is en niet alleen met spyware maar ook met echte virussen.

Niet vergeten te zeggen dat nod32 niet gratis is en AVG wel, want dat was toch de oorspronkelijke vraag.

allemaal bedankt voor de reacties. Het gaat mij inderdaad om een gratis versie en ik neem de aanbevolen AVG.

groet,

Robin
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan