ferrycomputers
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jan 2012
Wensen zijn veranderd.
Zie mijn volgende reactie in deze topic
Hallo,
Ik ben op zoek naar een backup tool voor het volgende:
Ik krijg regelmatig computers ter reparatie aangeboden.
Deze computers moeten dan opnieuw geïnstalleerd worden, maar de data erop moet behouden blijven.
Op dit moment wordt de backup handmatig gemaakt en op een externe schijf gezet.
Het maken van deze backup moet automatisch worden, maar ik wil nog wel aan kunnen geven waarvan een backup gemaakt moet worden, aangezien niet de gehele schijf gekopieerd hoeft te worden.
De herinstallatie zal via WDS plaatsvinden. Ik maak dus gebruik van een server.
Misschien is het dus handig om deze server tevens als opslagplaats voor de backups te gebruiken.
Ik wil alleen niet een heel stuk software moeten installeren om een backup te maken. Dit kost erg veel tijd om bij elke computer die binnenkomt te doen. Het mooiste zou zijn om een backup via netwerkboot o.i.d. te maken, via portable software of misschien via Kaseya.
Nadat de computer opnieuw is geïnstalleerd, dan moet de backup gemakkelijk terug te plaatsen zijn, zonder een stuk software te installeren.
Als iemand een suggestie heeft, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Zie mijn volgende reactie in deze topic
Hallo,
Ik ben op zoek naar een backup tool voor het volgende:
Ik krijg regelmatig computers ter reparatie aangeboden.
Deze computers moeten dan opnieuw geïnstalleerd worden, maar de data erop moet behouden blijven.
Op dit moment wordt de backup handmatig gemaakt en op een externe schijf gezet.
Het maken van deze backup moet automatisch worden, maar ik wil nog wel aan kunnen geven waarvan een backup gemaakt moet worden, aangezien niet de gehele schijf gekopieerd hoeft te worden.
De herinstallatie zal via WDS plaatsvinden. Ik maak dus gebruik van een server.
Misschien is het dus handig om deze server tevens als opslagplaats voor de backups te gebruiken.
Ik wil alleen niet een heel stuk software moeten installeren om een backup te maken. Dit kost erg veel tijd om bij elke computer die binnenkomt te doen. Het mooiste zou zijn om een backup via netwerkboot o.i.d. te maken, via portable software of misschien via Kaseya.
Nadat de computer opnieuw is geïnstalleerd, dan moet de backup gemakkelijk terug te plaatsen zijn, zonder een stuk software te installeren.
Als iemand een suggestie heeft, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: