Welk besturingsysteem voor een oud laptopje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marrosi

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Welk besturingssysteem zou ik het best installeren op een laptopje met een Pentium 2 - 233 processor en een hard schijfje van 2 Gigabyte???

Windows 98, Windows ME of Windows 2000????

Bij voorbaat dank voor alle tips.

Groetjes en prettige avond - Marrosi

Voor een stabiel OS voor de opgegeven configuratie lijkt mij win98SE het beste. Win ME is vanwege zijn instabiliteit niet aan te raden.

Bern@rd en Karine,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik beschik over Windows 98 maar het NIET de SE-versie.

Is dat nog bruikbaar?

Hartelijke groeten - Marrosi

Win 98 is heel goed te gebruiken. De Second Edition is wat stabieler.

Geplaatst door Marrosi
Welk besturingssysteem zou ik het best installeren op een laptopje met een Pentium 2 - 233 processor en een hard schijfje van 2 Gigabyte???

Windows 98, Windows ME of Windows 2000????

Bij voorbaat dank voor alle tips.

Groetjes en prettige avond - Marrosi

Vertel eens eerst even wat je hiermee nog wil doen. Met een HD van 2 Gb ga je niet veel kunnen doen.

wat kan je doen met een ouwe laptop vraagt vanzwam zich af????
Ik heb een nog ouwere,met 98SE en nog 350Mb ruimte over op de HD.Daar kan ik nog prima mee internetten of msnnen(en nog snel ook).Perfect als het vrouwtje een of ander spelletje wil doen op de maincomp.
:p :cool:

Win 2000
ik heb een tijdje op mijn pentium 2 128 mb ram (aan te raden die ram want hij heeft standaart 128 mb in gebruik dus anders moet hij al gaan swappen) Dit gaat redelijk goed.

Win 98 (geen se)
werkt snel maar redelijk onstabiel en het gaat ook veel kapot
(kan aan mijn manier van windows gebruiken liggen maarja)

Geplaatst door outlaw36
wat kan je doen met een ouwe laptop vraagt vanzwam zich af????
Ik heb een nog ouwere,met 98SE en nog 350Mb ruimte over op de HD.Daar kan ik nog prima mee internetten of msnnen(en nog snel ook).Perfect als het vrouwtje een of ander spelletje wil doen op de maincomp.
:p :cool:

Daarom ook mijn vraag aan de topicstarter. Als je 350Mb ruimte heb kan je er office niet meer opzetten.
Als het gewoon gebruikt wordt om te internetten OK.

@ Lamp

er is nog geen bijkomende info aangaande de spec van de laptop. Vermoedelijk zit daar maar 32 Mb aan geheugen in, en is dus installatie van w2000 uit de boze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan