welk boek kunnen jullie mij aanraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrorize

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo helpmij.nl
Ik ben nieuw op het forum en hoop dat deze post op de juiste plaats staat.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken hoe ik het beste kan beginnen met het leren van een programmeer taal. Bijna overal wordt er aangeraden om een boek te kopen.

Mijn vraag is dan ook welk boek kunnen jullie mij aanraden? Het boek is dus voor een beginner met 0 ervaring van c++ . Het liefst ook een nederlands talig boek.

alvast bedankt, Vince

Hallo helpmij.nl
Ik ben nieuw op het forum en hoop dat deze post op de juiste plaats staat.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken hoe ik het beste kan beginnen met het leren van een programmeer taal. Bijna overal wordt er aangeraden om een boek te kopen.

Mijn vraag is dan ook welk boek kunnen jullie mij aanraden? Het boek is dus voor een beginner met 0 ervaring van c++ . Het liefst ook een nederlands talig boek.

alvast bedankt, Vince

Nederlands boek raad ik af, omdat meestal programmeren toch in het engels gebeurd en meestal documentatie in het engels vindt.

C++ How to program 5th Edition is wel heel erg mooi !
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...Section=BOOK_EN&BOL_OWNER_ID=1001004002427948

Als je toch per se een Nederlandstalig boek wil, raad ik je Aan De Slag Met C++ van Gertjan Laan aan. De basis wordt er goed in uitgelegd.

dit boek is inderdaad goed voor een beginnen maar als je wat verder komt dan zul je toch wel merken dat je hier en daar wat informatie mist. mja je was een beginner dus je zou dat boek kunnen proberen. uiteraard staan elders op dit forum ook nog boeken aangeraden aan andere mensen die deze zelfde vraag vroegen

naar mijn idee heeft een boek toch voorkeur, dit omdat de auteur hierbij zijn best heeft gedaan om alles wat hij relevant vindt er in te stoppen. dit terwijl tutorials vaak over kleinere onderwerpen gaan, ze kunnen wel volledig zijn maar de aansluiting tussen twee volledige tutorials is er niet, dit is er wel in een boek dus omdat dat ook een soort verhaaltje moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan