Welk brandprogramma is compitabel met Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike2575

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
20
Hallo

Ik heb Windows Vista en Nero 7 wilt er niet op.
Welk brandprogramma kan wel op Windows Vista Home Basic?

Alvast bedankt.

Mike
 
Antwoord

Tja dat is moeilijk... Voorlopig heb ik ze (natuurlijk) niet allemaal geïnstalleerd. Als je de beta hebt (of rc), dan kun je voorlopig het beste het brandprogramma van Vista gebruiken.

Bij de lancering van Vista eind januari komen de bedrijven meestal met "patches" die er voor zorgen dat de oude software weer werkt in Vista.
 
Ik gebruik Nero 7 platinum in combinatie met vista RC 1. Tijdens het installeren geeft hij wel een foutmelding maar deze heb ik gewoon genegeerd. Installatie lukte verder wel. Alleen gaf hij daarna iedere keer als ik nero opende een error melding, deze heb ik uitgevinkt en verder geeft Nero geen problemen met het branden. Ik kan dus alles gewoon branden met Nero 7 en de gebrande cd's / DVD werken ook allemaal.

Verder is er nog een alternatief programma die ook wel handig in gebruik is. Ashampoo Burning Studio 6. Dit is een probeerversie maar kun je als je je geregistreerd hebt (gratis) kopen via een speciale aanbieding van Ashampoo voor nog geen 10 euro. Deze programma gaat prima samen met Vista.
 
Flauw hè die Vista

Wat het probleem is luidt als volgt:

Vista wil niet graag een bepaalde code zien in een programma. Als die er niet instaat weet Vista dat de software compatibel is. Verder is het gewoon een beetje moddergooien tussen de bedrijven onder het motto (had een citaat van Microsoft kunnen zijn): "Je veranderd je software maar of je mag niet meer meespelen", terwijl je het spel gewoon kan spelen, dus je zou moeten dwingen om mee te doen. Dat deed je als kind vroeger op het schoolplein om anderen te pesten, maar goed. Dit was gewoon een voorbeeld van hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Waar het op neer komt. De software lijkt "anders" te zijn voor Vista en daarom mag deze niet "meedoen". Dus door de Waarschuwingen te negeren lukt het gewoon wel ("dwingen").

Dus even met een figuurlijk voorbeeld toegelicht.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Ik heb nu Nero 7 Premium ingebruik.
Die is Vista proof, tenminste dat staat op hun site.
En het werkt, tot nu toe.

Gebruik je ander Nero blijft je pc hangen, tenminste bij mij.

Thanks
 
Volgens mij kan je ieder programma dat onder XP draait ook onder Vista gebruiken maar dan moet je in compatbiliteitsmode gaan. Dat is bij mij totnutoe met alle programma's die ik gebruiken wilde onder Vista (RTM) wel gelukt. Je merkt dat al bij de installatie en dan ga je gewoon naar Compatibiliteitsmode.
Volgens mij is dit een wijziging tussen RC1/2 en RTM!

Nero heb ik niet geinstalleerd, maar Imgburn wel. Die laatste loopt trouwens gewoon al goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan