Welk cms voor een fotoalbum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Welke gebruiken jullie voor je fotoalbum?

Ik gebruik nu onder andere Exposé. Dat is er eentje in flash. Een nadeel aan deze is dat er geen reacties onder de foto's geplaatst kunnen worden.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Gallery en Coppermine? Of misschien andere?

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets simpels om ongeveer 1000 vakantie foto's op te zetten. Deze wil ik dan onderverdelen in categorieen en albums. Anderen moeten op deze foto's kunnen reageren net als bij Hyves of Flickr bijvoorbeeld. Het liefst zonder dat ze zich moeten registreren.

ik heb nu e107 met coppermine
maar ik vind het niet zo overzichtenlijk

vind het aanmaken van een gallery nogal vreemd

en de knoppen vind ik niet zo mooi
mischien moet ik deze eens onder handen nemen met een andere css

Ik gebruik al jaren tot tevredenheid coppermine v1.3.1d binnen phpnuke. Je kan zelf een thema maken en de boel een beetje aanpassen naar je eigen smaak, zo ook de knoppen.
Coppermine heeft bijna geen ondersteuning.

Gallery2 is "beter" echter zeer groot en ik vind het moeilijk te installeren. Heb het één keer
aan de gang gekregen op een locale server.
Gallery2 heeft een levende community.

Die ervaring heb ik ook met gallery. Ik heb nu coppermine geïnstalleerd. Ik vind het erg lelijk maar het werkt op zich wel.

Klopt, maar die zien er ook niet uit :p. Allemaal met tabellen opgebouwd helaas. Lijkt een beetje oud dat systeem.

ja, maar coppermine is wel een van de betere systemen, als je misschien een prijsje ervoor over hebt kun je een lay-out voor coppermine kopen

E107 CMS met de autogallery plugin,er kunnen standaard reacties gegeven worden op elke foto......

ik draai het zelf met de Lightbox extensie er ook nog eens overheen,dan openen de fotos zoals dit: http://pranas.net/WebGalleryCreator/Sample Gallery/default.htm

alleen het enige nadeel is als je de lightbox extensie erbij gebruikt dat er dan geen reacties meer kunnen worden gegeven.

dus alleen E107 CMS met de autogallery plugin is een goede optie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan