welk formaat (aac of mp3) voor dvd? bitrates en framerates (SUPER (R)

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri5858

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
hallo, via jullie forum ben ik erin geslaagd om het prachtige gratis programma super(R) van eRightsof te installeren. Hiermee kan ik wmv bestanden omzetten naar avi (divx) zodat ik ze op mijn gewone dvd speler kan afspelen. Ik kies voor output container 'avi' voor output video codec 'divx' en voor audio weet ik het even niet: ik kan kiezen uit o.a. mp3, aac. Welk formaat is geschikt voor dvd spelers? Of maakt het niet uit?
Verder vraag ik me af wat nou een framerate en bitrate is die ervoor zorgt dat ik zonder merkbaar kwaliteitsverlies converteer.
Ik heb een kort filmpje geprobeerd (nog niet op dvd gezet), dat had als bron een kbs van 412kbps, en geconverteerd was het 128 kbps. Ik had echter een bitrate van 1296 kbps ingesteld! Hoe kan dat? Je zou verwachten dat dan de output ook 412 is. Standaard staat het op 1008 ingesteld, maar dat gaf een flets beeld.
En framerate, ik heb geen idee wat 'normaal' is. Ik kan natuurlijk wel alles op de hoogste kwaliteit gaan instellen, maar dan ben ik wrsch nodeloos lang bezig.
bij voorbaat dank gr h

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan