welk gaming toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Ik ben bezig met het vernieuwen van al mijn randapparatuur omdat mijn 10 euro muis en toetsenbord echt niet meer konden.

Ik heb nu al een razer mamba en een razer carcharias gekocht, maar ben nog steeds aan het zoeken naar het beste gaming toetsenbord.

Ik heb een aantal eisen opgesteld waaraan mijn toetsenbord sowieso moet voldoen en heb daarna ook nog een aantal toetsenborden gekozen.

eisen:
- backlight (liefst in elke kleur veranderbaar maar hoeft niet)
- macro mogelijkheid (liefst met extra knoppen maar hoeft niet)
- prijs maakt niet heel veel uit, maar de duurdere toetsenborden moeten hun prijs wel echt waard zijn.

mechanisch? zie nog steeds niet echt het voordeel hiervan in.

mogelijkheden:
- logitech g15 v2
- logitech g19
- razer lycosa
- razer black widow ultimate
- roccat Isku

Als mensen hun mening zouden kunnen geven over deze toetsenborden, en als je misschien zelf ook nog leuke opties hebt zou dat fantastisch zijn.

alvast bedankt

zelf heb ik de G15 v2, leuk en lekker bordje.
een voordeel is ook dan logitech geen reparatie service heeft.
Mocht er iets defect gaan, dan krijg je gelijk een nieuw bord (24 maanden garantie)

Razer bordjes zien er imo mooier uit.
Alleen 1 nadeel, as je in je bios wilt "herkent" je pc je toetsenbord niet.
"del" toets ect werken dan nog niet, dat komt in windows zelf.
Dit heb ik al bij meerdere mensen gezien. Paar jaar geleden
Als je dan je bios in wilt, heb je heel even een ander toetsenbord nodig.
misschien heeft razor dit al opgelost,maar dat weet ik niet.

het probleem voor mij met de logitech g15 g19 en g510 is dat je eigenlijk betaald voor dat lcd schermpje terwijl ik daar eigenlijk nog steeds niet het nut van in zie. Omdat ik al 2 monitors gebruik heb ik winamp standaard op mijn 2e monitor staan dus heeft dat lcd schermpje voor mij niet bijzonder veel nut.

En aangezien ik vrij veel met computers werk heb ik eigenlijk altijd wel extra toetsenborden en muizen thuis liggen dus dat zal ook het probleem niet zijn.

dat blijft de roccat isku nog over. Hij is nog niet in verkoop maar hij ziet er wel cool uit. En er staat dat hij ongeveer dezelfde prijs krijgt als de lycosa.

en de razer black widow ultimate, maar een kameraad van mij heeft deze besteld dus ik zal daar wel eens een keer naar toe gaan om hem uit te proberen. Zien of mechanisch mij ligt.

meer meningen over deze toetsenborden zijn welkom.

Je betaald 90 % alleen voor het merk (naam) zelf.
Tis meer het gevoel dat je moet hebben/krijgen bij een toetsenbord.

tjah maar ik heb de toetsenborden nog nooit geprobeerd. Ik heb alleen de mogelijkheid om de black widow ultimate te testen bij een vriend en bij de mediamarkt hebben ze de lycosa altijd wel liggen om te testen. Maar anderen niet

Als een display niet nodig is, is een Logitech G11 misschien ook iets.

ik hoorde dat de key feeling van de lycosa en de black widow fijner zijn maar ik zal wel eens naar mediamarkt gaan om de feeling te proberen van de g15-g11 en de lycosa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan