Beetje jammer, ik heb niet echt zin om in discussie te gaan... maarja.
volgens Kingston
click werken al hun producten op een P5B, en dat geld ook voor alle andere fabrikanten van geheugen.
Dat Asus deze lijst niet bijwerkt mag geen probleem worden van de consument.
Ik zie elke dag weer mensen als makke schaapjes deze lijst volgen terwijl het zo veel makkelijker kan.
Op het moment dat een consument geheugen besteld voor moederbord X bij een winkelier en deze mocht niet werken kan je hiermee retour naar de winkel.
OOK de geheugen modules van de QVL werken soms niet.. ga jij dan Asus een boze brief sturen ?
De reactie van Asus zal precies zijn wat ik hierboven heb geschreven, jammer dat ik de orginele email niet meer heb, anders mocht je die ook hebben.
Alle betere fabrikanten van geheugen en moederborden werken met JEDEC standaard.
Dat wil zeggen dat in de regel alles werkt, en dat doet het ook. (uitzonderingen heb je altijd)
Dus koop je een moederbord van: Asus / MSI / Gigabyte etc..
Dan werkt ook het geheugen van: Kingston / Samsung / Hynix / Dane Elec / Crucial / Geil.
Natuurlijk zijn er fabrikanten die graag buiten de standaard werken, zoals Geil.
PC2-5300 moet natuurlijk met CL4 ipv 5, met dit soort geheugen loop je een hoger risico.
conclusie:
Als je het Kingston geheugen besteld, vermeld dan waarin je het gaat gebruiken.
De winkelier staat garant dat het goed gaat, en heeft zelf ondersteuning van de leverancier.(ons)