welk geheugen dubbel of enkelzijdig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo allemaal,

Voor 2 pc´s in huis wil ik het geheugen vergroten:
de ene pc is een IBM PIII 450 mhz, met mobo ibm 656322G
de andere is een PIV met een HP VL420 processor
van beide heb ik uit everest de belangrijke specs bijgevoegd. ( voor zover ik dat kon overzien)

Mijn concrete vraag is nu. ik wil beide uitbreiden naar 512Mb, moet dat geheugen enkel of dubbelzijdig zijn?

Ik ben weer benieuwd
groet,

Bijlagen

Bij IBM en HP de MB handleiding ophalen,kijken wat er op kan ,en de oude geheugen ,in een glazen kast zetten of verkopen.

Voor die PIII zou ik ivm compatibiliteit voor dubbelzijdig gaan, die P4 moet enkelzijdig aankunnen.

Bij IBM en HP de MB handleiding ophalen,kijken wat er op kan ,en de oude geheugen ,in een glazen kast zetten of verkopen.

Ik ben vanmiddag op de IBM (nl) site geweest maar daar hebben ze geen antiekafdeling voor zover ik kon zien Heb je een tip/url hoe/waar/ ik dat op kan halen? ben ook op de HP site geweest, de engelse tekst in mijn bijlage komt daar vandaan.

´k ben benieuwd.

Klop het Reg Nr wat op de Kast staat in op de sites en al je gegevens zullen er uit rollen

Heb de links niet op voorraad

Laatst bewerkt:
Volgens de Via site, kan de chipset 4 x 512mb doublesided aan, dus 8 banken van 256mb, hier te zien, maar of dat inderdaad ook het moederbord dat kan, is ook afhankelijk van de bios.

De i845 heeft drie sloten met 6 banken, voor elk 512 mb, die kan dus 3 reepjes aan van 1gig. double sided, of alle andere grootte, single en double sided.

Volgens HP site max 512 mb non ecc door mobo ondersteund voor volgens mij zowel single als double, dus daar kan ik mee uit de voeten.

bij IBM heb ik het volgende gevonden (bijlage) Ik ga for sure dubbelzijdig denken

bedankt voor de snelle steun
groet,
:D :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kijk altijd naar wat er al in de pc zit, dan ga je het minst snel de fout in.

Ik kijk altijd naar wat er al in de pc zit, dan ga je het minst snel de fout in.

:o
Op het gevaar af : dubbelzijdig geheugen wil toch zeggen dat aan 2 kanten van het bankje geheugen chips zitten?
groet:thumb:

Nee, dat er 2 banken op één slot gebruikt wordt, b.v. een slot heeft 2 banken voor 128 Mbit, dan kan er een module in voor 2 x 128 Mbit, 256mb dus.

Maar ze zijn er ook van 1 bank per geheugenslot, dan kan er maar 128mb in.

Ook de datalijnen zijn van belang, hier een uitleg.

veel geleerd

Nee, dat er 2 banken op één slot gebruikt wordt, b.v. een slot heeft 2 banken voor 128 Mbit, dan kan er een module in voor 2 x 128 Mbit, 256mb dus.

Maar ze zijn er ook van 1 bank per geheugenslot, dan kan er maar 128mb in.

Ook de datalijnen zijn van belang, hier een uitleg.

:thumb: hallo,

Dát is een prima link die je gaf Lange Pier; heb ´k veel van geleerd! Eindelijk kan ik je een beetje bijhouden.:D
´k ga zoeken op internet en geef evt aanbieder specs van diverse chipsets en mobo´s mee om risico zoveel mogelijk uit te sluiten. ´k zie nl op internet veels te veel "spijtaanbiedingen" van mensen die verkeerd geheugen hebben gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan