Welk geheugen KAN ik nemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jurii
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurii

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo

Ik heb op het moment 2x 1gig geheugen maar ik wil het upgraden naar 4gig ivm gamen.
Ik heb een duel core E4500 Procesoor 2.2Ghz en een CLUB 3D ATI Radeon 4870 Overclocked Edition erin zitten(net nieuw, werkt Perfeeeect:) ) Anyway ik heb een probleempje. Ik heb de Packard Bell iMedia J9260 PC. Als ik naar de site van PB ga, zie ik:
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=spec_motherboard_berkeley&psn=101325840378. Als je even doorleest zie je:

Systeemgeheugen

* Vier 240-pins DDR2 SDRAM DIMM-sleuven.
* Dual Channel DDR2 400/533/667/800.
* Ondersteuning voor maximaal 4 GB systeemgeheugen.

Dus ik kan max DDR2 800Mhz aan (zou iemand dit even kunnen bevestigen) maar het echte probleem is dit. Op de site kun je ook een schets zien van je moederbord:

http://common.packardbell.com/itemnr/spec_motherboard_berkeley/small_berkeley.gif

even terugvallen op het vorige: er stond

Systeemgeheugen

* Vier 240-pins DDR2 SDRAM DIMM-sleuven.
* Dual Channel DDR2 400/533/667/800.
* Ondersteuning voor maximaal 4 GB systeemgeheugen.

Maar als ik op die schets kijk en in mijn pc zelf, Zie ik maar 2 sleuven?
Dat vind ik dus vaag en nu de vraag, de site zegt dat ik max 4gig aankan, maar het zegt ook dat ik eigenlijk 4 sloten heb, Betekent dat dus 1gig per sloot, En ik heb er maar 2, dus kan ik max maar 2 gig hebben? Of kan ik er wel gewoon 2x 2gig 800mHz ddr2 in stoppen? En welk merk moet ik gaan nemen als ik 2x 2gig 800mhz ddr2 haal? Corsair? Kingston?

Alvast bedankt!

PS; Nog de beste wensen:)

Laatst bewerkt:
je kan inderdaad 800 mhz ddr2.
ik zou er 2×1 gig bij nemen, samen 4 gig.
je kan bijvoorbeeld deze nemen.

je kan inderdaad 800 mhz ddr2.
ik zou er 2×1 gig bij nemen, samen 4 gig.
je kan bijvoorbeeld deze nemen.

1 vraag heb je beantwoord, bedankt daarvoor, Maar lees nu de andere nog. Er staat wel dat ik 4 sleuven heb waar MAX 4gig inkan, Maar ik zelf in de pc heb er maar 2 en op die schets zie je er ook maar 2. Packard zegt dat ik 4 sloten heb waar max 4 gig kan. Maar ik heb er maar 2, Past er dan wel 2x 2gig in?

Laatst bewerkt:
hoi

ik heb nog ff zitten snuffelen naar je foxconn moederbord wat erin zit maar zoals ik het begrijp is idd maar 1gb per slot.

maar is er niemand bij jou in buurt die een 2gb bankje heeft?
dan zou je het kunnen proberen

hoi

ik heb nog ff zitten snuffelen naar je foxconn moederbord wat erin zit maar zoals ik het begrijp is idd maar 1gb per slot.

maar is er niemand bij jou in buurt die een 2gb bankje heeft?
dan zou je het kunnen proberen

Niet dat ik weet? Maar het werkt dus niet, ik heb maar 2 sloten? dus 2 gig is mij max?
Das weljammer , heb net de 4870 gehaald ik denk van, doe er een 4 gig op en ik zit wel goed

ik kan best fout zitten hoor.

maar zoals ik het nu heb kunnen vinden met je foxconn berkeley bord is 1gb per slot.

nu zullen er wel weer meerdere types zijn maar ik zie allen 1gb.
meestal serie wel zelfde mogelijkheden.

daarom als je zeker wilt is een reepje lenen bij iemand.desnoods bij een pc boer even testen.

ik kan best fout zitten hoor.

maar zoals ik het nu heb kunnen vinden met je foxconn berkeley bord is 1gb per slot.

nu zullen er wel weer meerdere types zijn maar ik zie allen 1gb.
meestal serie wel zelfde mogelijkheden.

daarom als je zeker wilt is een reepje lenen bij iemand.desnoods bij een pc boer even testen.

het rare is
KIjk hier:

http://support.packardbell.com/nl/i..._motherboard_berkeley_layout&psn=101325840378

onder staat:

DIMM1&2&3&4 : DDR-connector

Die zegt weer dat ik er 4 heb, Mischien zitten ze verborgen want dat is me moederbord.

idd het moederbord is voorbereidt voor 4 slots.

jij hebt er maar 2.
bevestigd weer dat als jij 4 sloten 4 gig kan draaien dat je bij 2 sloten 2 gig.

jij hebt toch geen losse bankjes erbij??:p

als je moederbord 4 gig ondersteunt en je hebt 4 sloten moet elk slot minimaal 1 gig ondersteunen.

als je nou dit neemt dan heb je 4 keer een bankje van 1 gig, dat moet werken.

voor de duidelijkheid:

* hij heeft 2 bankjes van 1 gig er in zitten.
* hij heeft 4 geheugensloten waarvan 2 vrij. (wat ik niet meer zeker weet aan het plaatje te zien)

ik heb me vergist, ik dacht dat het nog steeds om 4 sloten ging.
ik zal nog even zoeken of dat moederbord bankjes van 2 gig ondersteunt.

edit: dan moet het moederbord wel 2×2 gig ondersteunen, moederbord kan 4 gig aan, en heeft 2 sloten.

Laatst bewerkt:
edit: dan moet het moederbord wel 2×2 gig ondersteunen, moederbord kan 4 gig aan, en heeft 2 sloten.

volgens de site wel ja van Bell

maar daar is aangegeven 4 sloten 4gb.
nu heeft hij er maar 2.met 2 voorbereide slots
het kan dus zijn dat.......

en daar gaat het nu om

ok, ik zie verder ook geen typenummer op de site staan, misschien kan jurii even kijken of er op het moederbord een typenummer te vinden is.

nogamaals zoals ik het allemaal kon vinden is er ondersteuning voor 1gb per slot.

maar ja wie weet vindt ie een nr.

we wachten af.......

Ik heb me kast net opgerikt en ik zie echt maar 2 sloten, die allebei vol zitten met 1 gig geheugen. Dat nummer kan ik niet vinden, waar is dat te vinden? Maar het is dus zeker dat 2x 2gig niet op die 2 sloten past? Allen bedankt voor je info

SAMENVATTING:

Site v Packard Bell staat 4 sleuven
Op het plaatje + in me moeder kast maar 2 poorten.
Het systeem kan max 4 gig aan, Ik heb maar 2 poorten, dus lukt 2 x 2gig dan?

Volgens mij weet ik het al MISSCHIEN
er staat 4 sleuven, Maar ik heb maar 2 poorten in mijn pc, Langs die poorten zie ik wel 2x een verticale lijn met veel puntjes, Dus zo | = bankje \ = zijn die puntjes | \ | \ Ik denk dat ik in die puntjes zoon connector in moet doen waar de geheugen stuff in kan?

Laatst bewerkt:
nee, volgensmij is het niet mogelijk op op die puntjes een anders slot te maken, als je verder ook geen nummer vind zou ik maar eens bellen naar packard bell.

mocht het moederbord dan wel 2 gig per stuk ondersteunen dan is dit geheugen geschikt.

nee, volgensmij is het niet mogelijk op op die puntjes een anders slot te maken, als je verder ook geen nummer vind zou ik maar eens bellen naar packard bell.

mocht het moederbord dan wel 2 gig per stuk ondersteunen dan is dit geheugen geschikt.

Dus gewoon ff PB bellen en dan vragen hoeveel wordt ondersteunt

Ik zie op de site van Packard Bell staan:

Systeemgeheugen
Twee 240-pins DDR2 SDRAM DIMM-sleuven.
Dual Channel DDR2 400/533/667/800.
Ondersteuning voor maximaal 4 GB systeemgeheugen.

En aangezien je zelf ook aangeeft maar twee sleuven te zien, betekent dit dat beide sleuven een DIMM van 2GB aankunnen. Dus je kunt dan beide DIMM's verwijderen en vervangen door 2 DIMM's van 2GB. Zou je tevreden zijn met 3GB, dan kun je ook slechts 1 DIMM vervangen door eentje van 2GB, maar dan werkt Dual Channel niet meer en omdat je dan DIMM's hebt die misschien net iets andere timings hebben, is de kans wat groter dat er fouten ontstaan. Al gaat het ook heel vaak goed, bijvoorbeeld m'n vader z'n notebook heeft ook geen problemen met 1 DIMM van 1GB en eentje van 2GB.

Je kunt idd maximaal geheugen van 800MHz gebruiken. Ook wel bekend als PC2-6400 of DDR2-800.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan