Welk geheugen kan ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnie185

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
133
hallo,

ik wou graag me geheugen opkrikken van 4 gb naar 8gb nou heb ik al rond gekeken op www.azerty.nl maar ik weet niet precies
welk geheugen compatible is met mijn moederbord. ik zou graag ripjaws, corsair dominators of iets van dat soort willen.

soort moederbord en geheugen :

Fabrikant : MEDIONPC
Moederbord : MEDIONPC MS-7728
Bios : American Megatrends Inc.
Chipset : Intel Sandy Bridge
Fysiek Geheugen : 4096MB DDR3-SDRAM
LPC bus : Ja
PCI Bus : Ja
Bus PCI-Express : Ja
USB Bus : Ja
SMBus/i2c Bus : Ja
Bus HyperTransport : Nee
Bus QPI : Nee
Bus CardBus : Nee
Bus FireWire : Nee

Alvast bedankt!
 
vroeger had ik ook een PC (nu een laptop) en kan me wel herinneren dat we overal op zolder geheugen kaartjes hadden slingeren en dat je ze er gewoon in kan stoppen,
maar dat is al een tijdje geleden en tijden veranderen.
 
haha, we hebben geen geheugen kaartjes liggen en ik weet ook niet of die dan goed zijn voor mijn pc

bedant!
 
oke bedankt allemaal.

ja sorry woutertjuh dat was ik vergeten.

edit: ik heb nog even naar de handleiding gekeken een daar stond bij 1,5 V en corsair dominator is 1,6 V
is dat erg of kan dat gewoon?
bedankt
 
Laatst bewerkt:
het zou kunnen dat je gewoon 1,6v neemt maar je computer gaat hoger draaien en meer stroom zuipen
 
Dat klopt, je kun de latency's en de voltages volgensmij veranderen in het BIOS maar als je nieuwe modules insteekt zou hij automatisch moeten veranderen (de voltages dan)
 
Nope, het mobo ondersteund tot 16 gig, dus je kunt nog makkelijk uitbreiden

Edit: de modules die Woutertjuh heeft geadviseerd zijn goede modules, Corsair is al vaker genomineerd voor beste Geheugen (alleen zijn ze iets prijziger, als je wat goedkopere wilt kun je ook xms3 modules van corsair, alleen zien die er iets minder flitsend uit :p http://azerty.nl/8-749-280241/corsair-xms3-geheugen-8-gb.html deze modules zijn trouwens wel 1.5 volt

Edit 2: deze zijn ook goed, van kingston ook een goed merk, http://azerty.nl/8-749-363492/kingston-hyperx-blu-geheugen.html die zien er ook flitsend uit, de prijs valt ook nog wel mee, en de voltages zijn ook 1.5 volt,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan