Welk geheugen moet ik kopen om mijn geheugen uit te breiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hey,

In mijn boekje van mijn pc staat dat ik 512 mb DDR 333 mhz geheugen heb (Van samsung). Ik wil dit graag uit breiden, maar welke moet ik dan kopen, want op tweakers.net zag ik wel DDR, maar er staat ook PC3200 achter enzo, wat betekent dat? En welke moet ik dan nemen van PC3200, PC4000 enz.

DDR 333Mhz is PC2700, dit is de bandbreedte (snelheid) van het geheugen.

Let wel op de door het moederbord ondersteunde merken.

Het beste kan je dan het geheugen kopen dat in het boekje staat nl DDR 333 mhz om zeker te weten of dat ook erin zit kan je het beste even je kast open maken (jezelf eerst even aarden door de kast aan te raken of de verwarming) en dan het geheugen module eruit halen en kijken wat er op het geheugen bankje staat, je moet je dan wel houden aan wat daar op staat en het liefst geheuegen kopen van het zelfde merk.

Als je hetzelfde merk koopt ( samsung) en je zou perongeluk sneller geheugen kopen, is het niet erg,want hij gaat toch op 333mhz lopen.

En wat is Registred DIMM enzo? En is Dane-Elec een goed merk?

Laatst bewerkt:
Wat is ECC (ook wel Registred)en heb ik het nodig?
ECC (Error Correction Code) staat voor een controle methode op een geheugenmodule die ervoor zorgt dat de data goed verzonden wordt. Het detecteert fouten zonder een foutmelding te maken. De fabrikant van de computer of het moederbord kan vertellen of u ECC geheugen nodig heeft. ECC is voornamelijk zinvol in belangrijke systemen.

Heb je dus niet nodig.

Dane-Elec is een goed merk maar kijk eens naar de prijzen en vergelijk tegenwoordig kom je niet snel slecht
geheugen tegen hoor.

En hier 2 antwoorden:

Wat gebeurt er als de geheugenmodule sneller of langzamer is dan de geadviseerde snelheid?
Modules die sneller zijn dan de geadviseerde snelheid leveren doorgaans geen problemen op (tenzij het verschil groter is dan 20ns), modules met een lagere snelheid dan de geadviseerde snelheid leveren wel problemen op.

Kan ik geheugenmodules met verschillende snelheden doorelkaar gebruiken in een moederbord?
Het is inderdaad mogelijk deze door elkaar heen te gebruiken, zolang het verschil niet groter is dan 20ns.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan