welk geheugen moet ik plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blower69

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
titel zegt al genoeg...
ik ben echt een newbie
ik heb niet veel verstand van pc's
dus: men pc gaat echt traag een vriend van my had men pc eens nagekeken
en hij zag dat ik maar 65mb ram heb :s
wat zou het beste zijn? 128MB of 265MB?
kheb een compaq
wind 95 weet niet of je daarmee genoeg gegevens hebt om me te kunnen helpen

Alvast bedankt

WELKOM OP HELPMIJ

lijkt me eerst makkelijker om merk en type van je moederbord te geven cq pc typenr

maar 64 is wel heel weinig ja

en hoe kom je dat te weten?

Alvast bedankt
ben een nieuweling dus sorry voor al de last

wat voor fout krijg je dan, bij het installeren van everest.

er staat toch in dat hij windows 95 aan kan.

Windows 95/98/ME/NT/2000/XP

het downloade is geen probleem
maar er komt dan een schermpje waar op staat:
Openen met

klik op het programma dat u wilt gebruiken om het bestand
everesthome_build_0216.zip te openen. klik op Overige
als het te gebruiken programma niet in de lijst wordt vermeld

Kies het te gebruiken programma:
Internet explorer
kladblok
messenger plus!
microsoft paint
windows media player
wordpad

dit staat er dan

Hoi !
Download de trial-versie van winrar: http://www.download.com/3000-2250-10007677.html en installeer het programma.

Klik nu op de Everest-download en kies voor "winrar"als je nog een keuzelijst krijgt.

Waarschijnlijk wordt het automatisch geregeld, maar onder Win95 ben ik daar niet zeker van (lang geleden dat ik het gebruikte).

Greetz,

Harry.

oke het gaat allemaal
maar nu als ik het programma opstart
bij pci apparaat opzoeken blokkeert men pc :s

Wanneer jouw computer op win95 draait dan durf ik er van uitgaan dat deze computer al heel wat jaren oud is. Hierdoor is het mogelijk dat het gepaste geheugen nog nauwelijks te verkrijgen is.

64Mb voor een win95-pc was indertijd al heel wat. Het hangt er natuurlijk ook van af welke software je allemaal draait. Nieuwere software legt een veel groter beslag op het geheugen dan vroeger, waardoor het allemaal een heel stuk trager gaat.

Ik zou je aanraden om het typenummer (of de naam) van jouw computer te noteren en eens langs te gaan bij een compaq-verkoper/hersteller. Die kan dan wel zien of dergelijk geheugen nog verkrijgbaar is.

Aangezien je met dit oude besturingssysteem beperkt bent voor het werken met nieuwe software, denk ik dat je met 128mb ruim voldoende geheugen ter beschikking hebt. Bovendien vind ik het niet aangewezen om nog veel geld uit te geven aan zo'n verouderd systeem.

Kijk ook eens of je harde schijf niet bijna vol is, dit kan de snelheid van de computer ook doen afnemen.

Ook dit nog:
Met een win95 computer op het internet gaan is niet echt aan te bevelen. De beveiliging van win95 voldoet totaal niet meer aan de huidige vereisten! Zet in ieder geval een virusscanner in, hoewel dit zeker niet afdoende is om uit de problemen te blijven. Bovendien gaat een virusscanner ook weer met het nodige geheugen aan de haal waardoor de computer alweer trager gaat werken.

TIP:
Als je pas begonnen bent met het werken op een computer dan kan je misschien nog even verder met jouw win95-pc. Heb je de smaak te pakken en bevalt het computeren je wel, gun jezelf dan het plezier van een nieuwe hedendaagse computer! Er zal een nieuwe wereld voor je opengaan!

Hopelijk heb je hier iets aan!
Groetjes,
Richard

Laatst bewerkt:
thnx voor de info
heb vroeger een win xp gehad ik werk ondertussen al 7 jaar op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan