Wanneer jouw computer op win95 draait dan durf ik er van uitgaan dat deze computer al heel wat jaren oud is. Hierdoor is het mogelijk dat het gepaste geheugen nog nauwelijks te verkrijgen is.
64Mb voor een win95-pc was indertijd al heel wat. Het hangt er natuurlijk ook van af welke software je allemaal draait. Nieuwere software legt een veel groter beslag op het geheugen dan vroeger, waardoor het allemaal een heel stuk trager gaat.
Ik zou je aanraden om het typenummer (of de naam) van jouw computer te noteren en eens langs te gaan bij een compaq-verkoper/hersteller. Die kan dan wel zien of dergelijk geheugen nog verkrijgbaar is.
Aangezien je met dit oude besturingssysteem beperkt bent voor het werken met nieuwe software, denk ik dat je met 128mb ruim voldoende geheugen ter beschikking hebt. Bovendien vind ik het niet aangewezen om nog veel geld uit te geven aan zo'n verouderd systeem.
Kijk ook eens of je harde schijf niet bijna vol is, dit kan de snelheid van de computer ook doen afnemen.
Ook dit nog:
Met een win95 computer op het internet gaan is niet echt aan te bevelen. De beveiliging van win95 voldoet totaal niet meer aan de huidige vereisten! Zet in ieder geval een virusscanner in, hoewel dit zeker niet afdoende is om uit de problemen te blijven. Bovendien gaat een virusscanner ook weer met het nodige geheugen aan de haal waardoor de computer alweer trager gaat werken.
TIP:
Als je pas begonnen bent met het werken op een computer dan kan je misschien nog even verder met jouw win95-pc. Heb je de smaak te pakken en bevalt het computeren je wel, gun jezelf dan het plezier van een nieuwe hedendaagse computer! Er zal een nieuwe wereld voor je opengaan!
Hopelijk heb je hier iets aan!
Groetjes,
Richard