welk geheugen voor uitbreiding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo allemaal,

Mijn pc 3 heeft 128mb intern en draait nog soepel onder w98se. Omdat MS de ondersteuning daarvan in juli a.s. stopt overweeg ik het geheugen uit te breiden,

Al lezend op het forum zie ik dat soms gekocht geheugen niet werkt vanwege single of double sided verschillen. Waar moet ik nu op letten als ik dat geheugen wil kopen?
In de bijlage een overzicht van de pc uit everest

Bij voorbaat mijn dank voor de antwoorden....

groet,

Bijlagen

Systeemgeheugen 128 MB (PC133 SDRAM)

dat zit er nu in bij jou.
dus dat zul je er ook bij moeten kopen.
PC 133 SDRAM

Lange Pier zei:
Kan maar max. 256mb per geheugenslot in en dan ook nog doublesided.

Nou da´s helder! :thumb:

Ik overweeg om op internet te kopen; is het in mijn geval nog belangrijk naar het aantal pins te kijken? of is het 168?

groet,

non ecc?? cl 2 of CL3

Hallo Lange P,

Weer ´n stukkie verder...
maar, al zoekend op internet kom ik (voor mij) geheugen kretologie tegen als non -ecc, CL2 CL3. Heb ik daar ook "last van "?

Is overigens 2 x 256mb toch méér dan 1 x 512? ik lees zo her en der in het forum dat dit wél qua snelheid uitmaakt.....

groet,
:D

Laatst bewerkt:
:confused: , ten eerste kun je geen 512mb bankje erin proppen, die werkt namelijk niet, en 2 x 256 is met mijn rekenkunde nog altijd 512, maar misschien reken je freudiaans.:eek:

En qua snelheid maakt het ook niet uit, en trouwens, slakken gaat echt niet sneller als ze, of alleen, of met z'n tweeën zijn.:D

En koop niet ecc, weet niet of dat mobo ess ondersteund, denk het niet, tis maar een KT133pro.

Lange Pier zei:
:confused: , ten eerste kun je geen 512mb bankje erin proppen, die werkt namelijk niet, en 2 x 256 is met mijn rekenkunde nog altijd 512, maar misschien reken je freudiaans.:eek:

En qua snelheid maakt het ook niet uit, en trouwens, slakken gaat echt niet sneller als ze, of alleen, of met z'n tweeën zijn.:D

En koop niet ecc, weet niet of dat mobo ess ondersteund, denk het niet, tis maar een KT133pro.

:o
OK! blijft over de CL2 of CL3 waarde, moet ik me daar nog iets van aantrekken?
intussen komt ook een slak aan de finish (denk maar aan een gerstenatreclame van een tijdje terug..:) ) en tot zover weer:
:thumb: tof !
groet,

Laatst bewerkt:
Cas Latency 2 is sneller, maar dan moet je huidige ram het ook ondersteunen, overigens denk ik niet dat 256mb doublesided daar aankomt, die zijn allang niet meer in productie.

Lange Pier zei:
Cas Latency 2 is sneller, maar dan moet je huidige ram het ook ondersteunen, overigens denk ik niet dat 256mb doublesided daar aankomt, die zijn allang niet meer in productie.

Nou, dat maakt het doublesided element dubbel belangrijk....:D !

Ik ben er intussen wel uit, bedankt!
en groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan