welk geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiewillem

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Hoi,

ik wil mijn geheugen gaan versnellen/upgraden, omdat ik binnenkort naar vista ga overstappen. Het is puur en alleen om vista wat soepeler te laten lopen. Ik heb nu 2 latjes van 512MB 533MHz. Ik heb nu nog 2 sloten vrij. Nu zit ik met een probleem. ik kan op 2 manieren upgraden. Ik neem 2x 1GB 533MHz waardoor ik 3GB 533MHz RAM heb, of ik neem 2x 1GB 800MHz RAM en haal mijn oude eruit en dan heb ik 2GB 800MHz RAM. Gamen doe ik wel maar het zijn geen state of art games.

Mijn vraag is, welke is beter?

Als die 800MHz beter is dan kan ik ik een goedkope nemen van van kingston. Maar daar staat quad rank, en ik heb geen flauw idee wat dat is. Maar nu kan ik ook nog deze van OCZ nemen.
Welke is dan beter?

Trouwens, dit is mijn pc. En dit is mijn moederbord.

Laatst bewerkt:
Het lijkt me beter voor vista om 800MHz te nemen, en dit is echt een aanrader.

>>Klik<< Loopt echt super.:thumb:, lijkt me iig beter dan dat Kingston geheugen.

Laatst bewerkt:
M.i. de langzaamste uitbreiden. Het snelheidsverschil t.o.v. de snellere maar dan 1 giga minder, ga jij niet merken. Waar je wel plezier van zult hebben is de 3 giga intern.

Hier staat, denk ik, wat je wil weten:

* Four 240-pin DDR2 DIMM sockets
* Supports PC2 4200 (533 MHz), PC 5300 (667 MHz) and PC2 6400 (800 MHz) DDR2 DIMMs
* Maximum HP/Compaq approved memory is 8 GB*

NOTE: *Actual available memory may be less

Bedankt voor de reacties:thumb:

Hmm die van BluRay is wel een mooie aanbieding:). Maar ik heb nog geen eigen rekening of wat dan ook:P. Mijn ouders kopen de dingen voor mij online en ik betaal ze dan terug:o. En ze vertrouwen nogsteeds de meeste online winkels niet:rolleyes:. En omdat wij een kijkshop in de buurt hebben vertrouwen ze de online winkel van kijkshop wel. dus dan zou ik volgens jullie toch echt voor die OCZ moeten gaan? Maar die draait op een hoger voltage dan de standaard RAM. Kan elk moederbord die voltages aan? En anders hoe controleer ik dat? En als het kan, hoe verander ik het voltage dan of gaat dat vanzelf?

@Pasja
Wanneer ga ik dat verschil dan wel merken? Btw met games bedoel ik dingen als COD2/4 en battlefield 1942. Daar is dus geen verschil mee te vinden? Ik speel ook MMO's en dan doe ik meestal ook via msn chatten. gaat dat wisselen tussen schermen in vista dan sneller met meer opslag in het geheugen, of met sneller werkend geheugen?

alvast bedankt:thumb:.

Laatst bewerkt:
Als het via de bios moet dan kan ik waarschijnlijk maar beter 1.8 volt geheugen nemen. Ik zie namelijk nergens het voltage staan:confused:. In mijn bios is alles wat ik kan selecteren donker-blauw. In de main scherm van de bios zie ik wel hoeveel geheugen ik heb en hoe snel het draait, maar als ik het wil selecteren kan het selectie balkje daar niet komen.

Ik zou je niet durven zeggen wanneer en bij welke applicatie je écht het verschil in snelheid merkt. Ik denk dat een snellere pc ook meer een samenspel van hardware is. Heb je nu een machine met snelheid A en je koopt een nieuwe met allemaal hardware uit de categorie D, dan merk je dat de pc veel sneller is dan de oude. Of je écht verschil merkt als je een stukje hardware update (anders dan van 512 MB intern naar 2 giga gaan.....) ...............ik weet 't niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan