Welk geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Ik heb de Asus P5E WS Pro moederbord en 2x2GB DDR2 534mhz in mijn pc. W7 Ultimate 64 bit.
Kan ik nog 1GB DDR 3 bij plaatsen en geeft dat geen conflicten met de DDR2 modules. Of alleen DDR 3. En hoeveel mhz mag dat zijn.

Bedankt voor de info want vandaag zei een winkelier dat ik gewoon DDR3 erbij kan stoppen maar dat het op de snelheid van de andere DDR2 zou werken. En dat DDR2 niet meer wordt geleverd.

IK heb 2x 2GB DDR2 gevonden maar van verschillende merken en erbij geplaatst
Machine heeft geheugens geaccepteerd ook in system prestaties maar is na ongeveer 10 minuten spontaan uitgevallen.
Nu wil het niet meer opstarten ook niet met de originele configuratie dus met 2x 2GB. Tenminste het start op tot het windows 7 logo en valt dan uit. Wat is er nu mis mee?

Dat kan van alles zijn en hoeft niet per se met het geheugen te maken te hebben.
Probeer eerst eens met 1 geheugen reepje en kijk wat er gebeurt.
Daarna weer, maar dan met een ander geheugen reepje.
Op die manier kunt u er achter komen of er iets mis is met een of meerdere van de geheugen reepjes.

Ik heb alle geheugens per stuk geprobeerd maar geen doorstart.
Wat ik niet bij vermeld had in mijn laatste post is dat ik mijn kast had afgestoft met een kwast en omdat er ook veel stof zat in de fan op de cpu. Die eraf gehaald en schoongemaakt toen er weer op gezet zonder koelpasta. Want nu lees ik op google dit verschijnsel van het gelijk stoppen van de pc na het windowslogo bij opstarten. En vele reacties daarop leiden naar de koelpasta die de cpu met de fan moet verbinden om af te koelen. Zou dat het kunnen wezen want als het zo is ga ik straks proberen koelpasta te kopen zal niet makkelijk te vinden zijn op zondag.

P.S.
Nu is het een heel andere vraag geworden. Moderator kan ik die vraag hier laten of moet ik het verplaatsen naar cpu c.q. koeling.

Ja, veel problemen met pc's ontstaan bij het schoonmaken: losse kabeltjes, verkeerd terug geplaatste onderdelen en cpu verwijderd en verkeerd en/of zonder pasta terug geplaatst.

Overigens vraag ik me altijd af waarom iemand de koeler van de cpu af zou halen als je de boel schoon wilt maken. Wat er mogelijk vervuild is zijn de koelribben (vol stof) en dat is een kwestie van schoonblazen.
anyway, bij het opnieuw plaatsen van de koeler op de cpu, dan eerst alle oude pasta verwijderen totdat beide kanten (cpu en koelblok) er weer galnzend schoon uit zien en dan zo weinig mogelijk koelpasta zo dun mogelijk verdelen over het oppervlak van of de cpu, of de koeler. Dan koeler plaasten en die voorzichtig een beetje heen en weer schuiven zodat de koelpasta gelijk verdeeld wordt.
Nogmaals, een heel klein beetje pasta is al voldoende. te veel stulpt alleen maar aan alle kanten eruit en dat geeft dan weer nieuwe problemen.

Thx ik ga koelpasta zoeken en dan kijken of het opstart.

Vandaag koelpasta van Arctic MX-4 gevonden. Procesor en koeler schoongemaakt met wasbenzine en alchohol. Koeler weer geplaatst en een paar keer heen en weer geschoven en windows start weer op. Hartelijk bedankt voor de tips. En de 4 GB erbij werkt prima alleen zie ik nog geen snelheid verschil, misschien in photoshop of videobewerking. Maaaar nu geeft het aan toegewezen 8GB en aanbevolen 12GB. Hoe kan het dat aangeven terwijl ik geen lege slots meer heb?

"Maar nu geeft het aan toegewezen 8GB en aanbevolen 12GB" vraag: wat geeft dit aan? Is dat een speciaal tooltje, of is dat iets van windows?
Als ik op mijn eigen PC kijk onder "systeem" zie ik alleen maar de rubriek "Geinstalleerd geheugen"
Als ik naar Taakbeheer ga en daar Prestaties, zie ik Fysiekgeheugen, Totaal-Incache-Bechikbaar en vrij, maar nergens zie ik zoiets als "toegewezen xGB en aanbevolen xxGB".

Dus mijn vraag: wat/welkonderdeel geeft deze informatie?

Ja ik bedoel het tabblad virtueel geheugen te vinden in > rechtermuisknop computer >eigenschappen>systeembeveiliging>geavanceerd>prestaties>instellingen>geavanceerd>wijzigen. Onderaan dit tabblad "Totaal wisselbestandgrootte". minimaal toegestaan bij mij 16mb./aanbevolen 12286 mb./momenteel toegewezen 8191mb.
Ik denk al plaats je meer geheugen (indien ik nog vrije sloten had) het toch meer gaat aanbevelen.

Ah, dat is het virtuele geheugen en niet het echte geheugen.
Het beste is om de virtuele geheugen instellingen te laten staan op "grootte wordt door het systeem beheerd"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan