welk hardschijf voor mij systeem quadcore q9400 ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik wil een nieuwe hardeschijf kopen. (oude vervangen)

het liefste een extreem super snelle maar tevens een goede kwalitatieve schijf tegen een redelijke betaalbare prijs.
ook wel belangrijk puntje misschien dat de schijf vrij stil is. ( hoe stiller hoe beter)
minimaal 1tb
max 200€

mijn systeem:

quadcore q9400 2.66ghz
4,00gb interne geheugen
moederbordkaart: asus p5q se
nvidea geforce 9600 gt (ik wil in toekomst andere videokaart halen)

windows 7 ultimate 64 bit directx 11

Je kunt het beste twee schijven aanschaffen.
Als eerste een systeemschijf, die hoeft niet extreem groot te zijn als je er geen grote games op installeerd. Een 64GB SSD is dan voldoende en razendsnel. En dan kun je als dataschijf een normale 1,5TB nemen. Je komt dan wel iets hoger uit in totaal, maar van die SSD krijg je geen spijt... Populaire schijven

/QUOTE]

maar waar staat ssd dan voor? wat is dat precies?

ik zelf dacht aan een hele goede snelle hardeschijf. van rond de 1tb a 1,5tb groot.

ben zelf redelijk thuis in de computerwerekd, maar leer toch telkens zoals nu bv weer nieuwe dingen/woorden.

vraag me zelf af. als ik een hardeschijf in stop van 64mb en daar vervolgens windows instaleer (dus op c)
en vervolgens de 2e hardeschijf indeel in 3 groepen voor me data. d,e en f

of alles wat ik dan installeer daadwerkelijk dan op d,e of f wordt geinstalleerd.

uit evaring bij het instaleren, weet ik dat wanneer ik bv een spel installeer en dat spel installeer op bv d er altijd een stukje data wordt weg geschreven op c...

anders gezegt.

dan is t toch onzin om 2 schijven te nemen?

met 1 snelle hardeschijf lees je data toch ook net zo vlug?????

deze laatste optie lijkt me logisch gezegt de snelste manier van data lezen, doordat alles op de zelfde schijf staat. anders zou hij van schijf 1 naar 2 moeten lezen.

of zie ik iets verkeerd?

maar waar staat ssd dan voor? wat is dat precies?

ik zelf dacht aan een hele goede snelle hardeschijf. van rond de 1tb a 1,5tb groot.

ben zelf redelijk thuis in de computerwerekd, maar leer toch telkens zoals nu bv weer nieuwe dingen/woorden.

vraag me zelf af. als ik een hardeschijf in stop van 64mb en daar vervolgens windows instaleer (dus op c)
en vervolgens de 2e hardeschijf indeel in 3 groepen voor me data. d,e en f

of alles wat ik dan installeer daadwerkelijk dan op d,e of f wordt geinstalleerd.

uit evaring bij het instaleren, weet ik dat wanneer ik bv een spel installeer en dat spel installeer op bv d er altijd een stukje data wordt weg geschreven op c...

anders gezegt.

dan is t toch onzin om 2 schijven te nemen?

met 1 snelle hardeschijf lees je data toch ook net zo vlug?????

deze laatste optie lijkt me logisch gezegt de snelste manier van data lezen, doordat alles op de zelfde schijf staat. anders zou hij van schijf 1 naar 2 moeten lezen.

of zie ik iets verkeerd?

Okee, je gaat de schijf dus voornamelijk voor games gebruiken.
Ik heb alle programma's op een Solid State Disk staan (Google). Bestanden die ik maak zoals Foto's zet ik op een andere schijf.

Maar het klinkt ernaar dat je inderdaad het beste voor één grote schijf kunt gaan omdat games vrij veel geheugen vreten geloof ik. De link naar tweakers laat populaire schijven zien, ik weet niet welke daarvan supersnel is, maar nieuwe schijven zijn sowiso altijd sneller dan voorgaande modellen.

De link naar tweakers laat populaire schijven zien, ik weet niet welke daarvan supersnel is, maar nieuwe schijven zijn sowiso altijd sneller dan voorgaande modellen.

daarom ook de vraag:

welke is kwalitatief goed en de snelste voor de laagste prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan