welk & hoeveel geheugen bijkopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kodro

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Berichten
58
Hoi, wil morgen extra geheugen kopen voor m'n Medion 8080 (Intel Pentium 4 ,3000 Mhz), momenteel heb ik het volgende:

Siemens DDR SDRAM 256MB PC 3200 (3.0-3-3-8) 1:1 @ 200 Mhz (DDR), effectief 400 MhZ

4 DIMM RAM-slots available, waarvan 2 dus vrij

had gedacht aan het volgende:
2x 512MB PC 3200 400Mhz DDR RAM, PC 4003, 184 PIN dual channel

maar kan dit zomaar? moet ik letten op die PC 3200? en op nog andere zaken?
Wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt voor de tips!

Kodro
 
Als je geheugen bestelt moet je zowiezo kijken of je AGP of PCI sloten heb. het geheugen moet van hetzelfde type zijn in jouw geval, DDR SDRAM

En volgens mij moet het socket nummer ook nog gelijk liggen.

misschien iemand anders nog wat te melden?
 
Als je geheugen bestelt moet je zowiezo kijken of je AGP of PCI sloten heb. het geheugen moet van hetzelfde type zijn in jouw geval, DDR SDRAM

En volgens mij moet het socket nummer ook nog gelijk liggen.

misschien iemand anders nog wat te melden?

Sorry? AGP of PCI? voor geheugen? Socket gelijk zijn? Volgens mij ben je een beetje in de war ;) Ik snap dat het goedbedoeld is, maar dit stukje mag je negeren.

Je geeft zelf al aan dat je SDRAM gebruikt dus moeten je modules voorzien zijn van 2 gaatjes, anders gaat het niet passen. Verder is het handig om met een memory configurator te kijken of de modules geschikt zijn voor je moederbord.

Haal je b.v. corsair geheugen, dan ga je naar www.corsair.com en start je de memory configurator op. Kies vervolgens je moederbord uit en dan verschijnt er een lijst met compatible modules. Bestel je een module die niet op de lijst staat, dan KAN het werken, maar de kans is groot dat het niet gaat lukken.
 
Laatst bewerkt:
Het meest veilige is gewoon de oude module uit je PC halen en meenemen naar de computerboer!
 
Sorry? AGP of PCI? voor geheugen? Socket gelijk zijn? Volgens mij ben je een beetje in de war ;) Ik snap dat het goedbedoeld is, maar dit stukje mag je negeren.

Je geeft zelf al aan dat je SDRAM gebruikt dus moeten je modules voorzien zijn van 2 gaatjes, anders gaat het niet passen. Verder is het handig om met een memory configurator te kijken of de modules geschikt zijn voor je moederbord.

Haal je b.v. corsair geheugen, dan ga je naar www.corsair.com en start je de memory configurator op. Kies vervolgens je moederbord uit en dan verschijnt er een lijst met compatible modules. Bestel je een module die niet op de lijst staat, dan KAN het werken, maar de kans is groot dat het niet gaat lukken.

idd:eek:
 
ok, bedankt voor de reacties. ik kom er wel uit, denk ik!
 
vanmiddag naar de winkel geweest en die kerel durfde me geen RAM-geheugenkaart verkopen omdat hij vreesde dat die niet compatibel zou zijn met m'n Medion (moederbord is MSI MS-7012). Hij had enkel RAM voor de MS-7010 en durfde het niet te riskeren...
Wat moet ik daar nu mee? En vooral: kan ik nu helemaal geen RAM bijkopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan