Welk Linux distributiesysteem voor een beginneling??

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Mss een wat makkelijke vraag, maar hier zit het addertje: Het is voor een amd k-6 500 mhz, 64 RAM, sis kaartje 8 MB en 14,3 giga HD.(misschien niet onbelangrijk: het toetsenbord is een DINmodel) Het is de bedoeling om wat te leren over linux en om later over te stappen. Op mijn betere pc(athlon 1800 met 1 giga ram, zeer veel sneller dat dit:p met windows xp normaal heb ik al knoppix gedraaid en het beviel me wel.) Ik wilde ook knoppix hierop draaien maar helaas zegt hij iets van dat ik te weinig RAM heb en komen er allemaal foutmeldingen op:evil: Nu staat hier windows 2000 op en het is de bedoeling om in dualboot te werken. Zou het mogelijk zijn om van een USB stick te booten van 512 MB?(kzal ngo wel zien of me bios het ondersteund.)

Laatst bewerkt:
Zal dit met 64 RAM wel draaien?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vrees ervoor want de LIVE cd (uiteraard meer nodig) heeft al 192 min nodig...

't Zal wel gaan, maar zeg niet hoe...

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Is er dan een linuxsysteem voor 64 RAM waarmee fatsoenlijk te werken is en niet voor onnozel te routen?

Als je een kant en klare lichte distributie wil hebben zou ik xubuntu aanraden.
Ubuntu met gnome desktop is toch al tamelijk zwaar, xubuntu zal fijner werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan