Welk merk en type modem en waar vind ik de drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Ik heb een PCI modem in de PC die het niet doet. Ik kan geen enkel merk ontdekken en de drivers vinden wordt dan wel erg lastig.
Het programma AIDA 32 heeft gedetecteerd dat het een Philips UCB 1500 modem device is . Dat betwijfel ik overigens, want nergens op het modem is iets van Philips te ontdekken.

Hoe dan ook, de drivers van Philips zijn nergens te vinden (google).
En indien het geen Phlips modem is, heeft iemand een idee hoe ik de juiste drivers kan vinden voor het modem?

Ron

staat er verder helemaal niets op het modum? nummers merkje oid?

Jawel
TMF A21 94 V-0 staat met super kliene lettertjes op en een heel lang nummer.

Maar als ik dat intyp in google, word ik niets wijzer, alleen vande TMF awards!

Ron

Je weet blijkbaar nog niet dat je bij google ook " kan gebruiken. Als je een reeks woorden daartussen doet, zoekt hij alleen naar precies die zin, en niet naar de woorden los in de pagina.

Dus bij "vind deze zin" vind hij specifiek die zin, terwijl je bij vind deze zin allerlei pagina's krijgt met het woord vind, het woord deze en het woord zin erin.

Op die manier kom je, als je zoekt op "Philips UCB 1500" gewoon op een forum uit waar een link staat naar de driver voor jouw modem :D

Bedankt voor de handige Google tip. Die wist ik nog niet.

Ik kom inderdaad dan op de Franstalige forum tercht, maar kan geen toppic vinden die met de Philips UCB 1500 modem te maken heeft.

Dus het blijft nog zoeken.

Ron

Geplaatst door Ronald61
Bedankt voor de handige Google tip. Die wist ik nog niet.

Ik kom inderdaad dan op de Franstalige forum tercht, maar kan geen toppic vinden die met de Philips UCB 1500 modem te maken heeft.

Dus het blijft nog zoeken.

Ron
Aha, daar komt stap 2 van LK's Googlecursus :D : je kan bij de zoekresulaten klikken op "In Cache" (onderaan de samenvatting van het resultaat). Dan krijg je meestal een kopie van de site zoals hij eruit zag toen Google hem bezocht. Daar vind je dan wel het topic.

Mmm, het zal natuurlijk aan mij liggen. Maar "in Cache"
zie ik opde Google resultaten pagina nergens staan. Wel "zoeken binnen resultaten" maar dat levert niet veel meer op.

Ron

googlephilips.png

Daar bedoel ik. Geeft niet, we komen er wel ;)

Okee, bedankt. Ik had niet goed gekeken dus.

maar nog steeds de bewuste oppic en derhalve de drivers niet gevonden
In cache komen er weer een stuk of 20 toppics op die franse website. Ik zie geen Philips UCB 1500 drivers.

Pfff

Geplaatst door Ronald61
Okee, bedankt. Ik had niet goed gekeken dus.

maar nog steeds de bewuste oppic en derhalve de drivers niet gevonden
In cache komen er weer een stuk of 20 toppics op die franse website. Ik zie geen Philips UCB 1500 drivers.

Pfff
Als je op die cachepagina een stuk naar beneden scrollt zie je met geel gemarkeerd staan "Modem Philips UCB 1500".

In elk geval bedankt voor de cursus "Google". Weer wat geleerd, maar ook in het betreffende toppic geen UCB 1500 drivers.

Wel wat wijzer over Google.

Ron

Geplaatst door Ronald61
In elk geval bedankt voor de cursus "Google". Weer wat geleerd, maar ook in het betreffende toppic geen UCB 1500 drivers.

Wel wat wijzer over Google.

Ron
Er staat in het betreffende topic letterlijk "ga hier naartoe" en dan een link naar de website van Philips.
philipsusbdriver.png

Ik geloof echt dat die drivers niet te vinden zijn hoor. Een hele lijst kom ik tegen op die Philips site (die ik overigens eerder al had gevonden), maar niets met UCB 1500 modem.

Geplaatst door Ronald61
Ik geloof echt dat die drivers niet te vinden zijn hoor. Een hele lijst kom ik tegen op die Philips site (die ik overigens eerder al had gevonden), maar niets met UCB 1500 modem.
Dan moet je even kijken op het modem of er iets van zo'n typenummer staat zoals "PCA22EV/CH".

Ik heb de drivers gevonden en met succes geïnstalleerd.
Ik heb nl tussen aanhalinstekens een volledige wel heel lang typenummer in gevuld in Google en wat blijkt? Het modem gebruikt de drivers van een CE modem.
Door de Philips detcetie van AIDA 32 werd ik dus toch op het verkeerde been gebracht.

De zaak geïnstalleerd en het modem werkt.

Bedankt voor de hulp, want zeker het juiste gebruik van google heeft me verder gebracht.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan